Naiskuljettajan isän mitta täyttyi tiimipomoon

Herreran osalta jo lähtö MM-kauteen oli vaakalaudalla, kun tiimiä ja sponsoreita ei tahtonut löytyä. Siinä vaiheessa Marian varakas isä ja tämän ystävä kaivoivat kuvetta mahdollistaakseen kilvanajon.

Pyöräksi hankittiin KTM tehdaspeli ja tiimiksi muodostui Toledosta kotoisin olevan kuljettajan nimikirjaimia sekä numeroa myötäilevä MH6 Laglisse.

Viimeksi ajetun Jerezin kisan jälkeen yhteistyö päätettiin kuitenkin viheltää poikki.

Team Laglissen päällikön ja jo aiemmin vastaavissa merkeissä melkoisena verbaalivirtuoosina tunnetun Jaime Fdez-Avilesin mukaan tiet erosivat yhteisymmärryksessä.

Perimmäinen totuus lienee kuitenkin toinen: Herreran taustajoukkojen, eli tämän isän ja Fdez-Avilesin sukset menivät pahasti ristiin.

– Katsoimme tämän ratkaisun Marian uran kannalta parhaaksi, vaikka olisimmekin halunneet edetä projektin kanssa pitemmälle. Meillä on mielipide-eroja Marian taustahenkilöiden kanssa. Oli parasta katkaista sopimus, jotta nämä ikävät asiat eivät vaikuta sen enempää Marian uraan, Fdez-Aviles pyörittelee.

Espanjalaislähteiden mukaan tämä ei kuitenkaan merkitse Herreran uran päättymistä MM-kekkereissä, joissa sarjaa hallinnoiva Dorna haluaa pitää hänet ehdottomasti mukana.

Tiimi jatkaa töitä MH6-nimellä ja sille etsitään nyt kiireisellä aikataululla uutta henkilökuntaa, jotta Herrera ehtisi mukaan reilun viikon kuluttua Le Mansissa ajettavaan Ranskan GP:hen.

Herreralla on koossa neljän kisan jälkeen 24. sijaan oikeuttavat kaksi MM-pistettä. Ne irtosivat Argentiinassa ajetun 14. sijan myötä. Herrera oli Qatarin Losailissa ajetussa MM-avauksessa 16:s, Texasin maaperällä Austinissa 23:s ja kotiyleisönsä edessä Jerezissä 19:s.

Ei mitään huippusijoituksia, mutta kelpo suorituksia kuitenkin äärimmäisen tasaisessa ja arvaamattomassa luokassa, joka etenee Red Bull KTM Ajo-tiimin eteläafrikkalaisen kuljettajan Brad Binderin komennossa.
 

Uusin numero