MV Agusta Superveloce 1000 Serie Oro

Superveloce 800 saa rinnalleen 1000-kuutioisen mallin, jota valmistetaan rajoitettu Serie Oro -erikoiserä.

Tonninen Superveloce Serie Oro ja sen tekniikka perustuu Brutaleen ja sen 1000-kuutioiseen rivinelosmoottoriin, josta luvataan neljällä satulan alle sijoitetulla äänenvaimentimella 209 hevosvoiman huipputeho.

Superveloce on saanut hiilikuitukatteet ja muotoilun, joka on kunnianosoitus vuoden 1972 MV Agusta 500 GP -mallille. MV Agusta sanoo tämän esikuvan olleen myös ensimmäinen kilpuri, jossa käytettiin katteiden sivuilla siivekkeitä. Uutuuden siipien alaspäin painava voima on valmistajan mukaan 39,2 kiloa jo 199 kilometrin tuntinopeudessa. Hiilikuidusta valmistettuja osia Superveloce Serie Orossa on kaikkiaan noin neljäkymmentä. Takasvingi on  Brutalen tapaan yksipuoleinen, jolloin se jättää tyylikkään takoalumiinivanteen kokonaan näkyville. 

Etujarruina on Brembon nelimäntäiset radiaali-Stylemat, ja jarruille jäähdytystä tuovat hiilikuituiset ilmanohjaimet. Etujousituksena on sähkösäätöinen Öhlins NIX -teleskooppi ja takana suoraan svingiin kiinnitetty Öhlins TTX. Ajoavustinvalikoima on kattava ja mittaristona 5,5-tuumainen TFT-värinäyttö. 

Toimitukset on suunniteltu alkaviksi vuoden 2023 puolivälissä.

Uusin numero