Mitä saadaan kun Yamaha MT-07:n moottori ruuvataan Fantic Caballeron runkoon?

Ulkonäöstä ei voi erehtyä, se on Fantic Caballero Scrambler. Mutta moottori, ilmiselvästi Yamaha MT-07:n CP2-rivikakkonen. 

Yamahan moottorin ja Fanticin rungon naittaminen toisiinsa ei sittenkään ole niin erikoista, sillä onhan näillä kahdella yrityksellä keskenään tiivis kumppanuus. Fantic osti Yamahalta Motori Minarellin vähän aikaa sitten, ja kaupan myötä Fantic valmistaa moottoreita myös Yamaha-malleihin. Nyt kumppanuus astuu uudelle tasolle, ja Fantic ostaa moottoreita Yamahalta, kun Fantic laajentaa tähän asti yksisylinteristä Caballero-mallistoa ylöspäin, ja esittelee Yamaha MT-07 -mallista tutulla moottorilla varustetun Caballero Scrambler 700:n.

Caballero Scrambler -malliston tähänastinen lippulaiva on ollut yksisylinterisellä 449-kuutioisella moottorilla varustettu Scrambler 500. Tehoa siinä on 40 hevosvoimaa. Nyt siirrytään lähes tuplasti korkeammalle tasolle, kun Yamahan 689-kuutioinen CP2-rivikakkonen tarjoilee Scrambler 700:ssa käyttöön 73 hevosvoimaa.

Runkona uudessa Caballerossa kromimolybdeeniputkesta tehty teräsrunko, svingin valmistusmateriaali on alumiini. Akseliväli on 35 pidempi kuin 500:ssa, eli 1460 mm. Istuinkorkeutta on 830 milliä. 500:n 41-millinen USD-keula on vaihtunut tukevampaan 45-milliseen Marzocchiin. Jarruissa Fantic luottaa Brembon tuotteisiin, yhden 330-millisen levyn parina on nelimäntäinen jarrusatula. Ensimmäistä kertaa Fantic ottaa käyttöön kaarre-ABS-järjestelmän tässä uutuudessaan, samoin luistoneston. Kolmen ja puolen tuuman TFT-mittaristo on bluetoothilla liitettävissä älypuhelimen kanssa yhteen. Tankin tilavuus on 14 litraa ja pyörän painoksi kerrotaan 180 kiloa. 

Uusin numero