Mika Kallion entinen tiimi on suurennuslasin alla – sehän sopii suomalaiselle

Kalliolle tuo kuvio ja asetelma kelpaa vallan mainiosti.

Mestaruutta janoava suomalainen saa keskittyä ilman turhaa hälyä puhtaasti omaan tekemiseen Italtrans-tiimissä samalla kun herhiläiset hääräävät Marc VDS:n varikkoboxin kulmilla.

Moto2-luokan ensimmäinen virallinen testijakso ajetaan tiistaista torstaihin Valencian Ricardo Tormo-radalla Espanjassa, jossa Marc VDS loistaa – tahtoo tai ei – ainakin huomion keskipisteenä.

Ymmärrettävästi, sillä ajaahan sen riveissä kaksi viime vuoden espanjalaista maailmanmestaria, Moto2:n kunkku Esteve ”Tito” Rabat ja Moto3:n kultaa vuollut Marc Marquzin nuorempi veli Alex.

”Iso tavoitteet,
suuret paineet”

– Ei ole epäilystäkään siitä, että saavumme Valenciaan isot tavoitteet ja suuret odotukset harteillamme. Se merkitsee sitä, että meitä ja esityksiämme seurataan mikroskoopin tarkasti, myöntää Bartholemy.

Kokenut tiimipomo näkee asiassa toki myös positiviisen puolen.

– Joskus tällaiset paineet ovat hyväksikin. Minulla on täysi luottamus tiimiimme ja kuljettajiimme.

Rabat tunnetaan himohirjoittelijana, eikä mestaruus ole muuttanut miehen tapoja – oikeastaan päinvastoin. Rabat asuu käytännössä edelleenkin Almerian radalla.

– Olen tehnyt lujasti töitä läpi talven ollakseni valmis puolustamaan numero ykköstä pyörässäni.

– Ei minulla ole silti mitään erityisiä suunnitelmia Valenciaan muuta kuin se, että löydän taas luottamuksen pyörään ja ajamiseen. Keskitytään tiukasti vain omaan tekemiseen ja pyritään pitämään paikka kärjessä, linjaa Rabat.

Marquezille tarjoutui ensimmäiset maistiaiset Moto2-luokan Kalex-pyörästä marraskuussa.

– Tuon testin data osoitti, että vauhtini kaarteissa oli hyvää. Hukkasin kuitenkin aikaa mutkien sisääntulossa. Valencian ja sitä seuraavien Jerezin testien päätarkoitus onkin keskittyä jarrutusten hiomiseen. Se on se suurin ero Moto3- ja Moto2-luokkien välillä, näkee uusia jarrupaikkoja aiempaa aggressiivisemmalla tyylillä merkkaava Marquez.

Uusin numero