Arctic Choppers: kotimainen moottoripyörien kustomointisarja
– Harmittaa, ettei päästy kolmeen ensimmäiseen riviin. Tavoite oli korkeammalla, mutta nyt jäätiin minimitavoitteestakin käsittämättömän vähän. Moneen kertaan olen ollut kymmenes, mutta yhdeksäs sija vaan kiertää meitä, Kallio kommentoi.
Kallio paransi vauhtiaan eilisistä harjoituksista, mutta päivän maksimisuoritus ei riittänyt korkeampaan lähtöruutuun.
– Oikeastaan emme olisi saaneet tänään enempää irti pyörästä. Vauhti ei vaan riitä tällä hetkellä aika-ajoissa kirkkaimpiin sijoituksiin. Eturenkaan pito asettaa rajoituksia ajamiseen ja tämän parempaan se ei vielä riitä. Aika-ajoissa revitään kaikki irti kuljettajasta, pyörästä ja renkaista. Tällä hetkellä maksimivauhtimme on tätä tasoa.
Aika-ajoissa kuljettajat vievät pyöränsä äärirajoille, ja tällöin luottamus pyörän toimintaan olisi ensiarvoisen tärkeää. Kallio ei ole ajotuntumaan vieläkään tyytyväinen.
– Vaikka olimme eilen ensimmäisiä toisen harjoituksen jälkeen, niin sanoinkin heti, ettei ajaminen tunnu vieläkään sellaiselta kuin pitäisi. Tällä radalla korkeampi aika-ajosijoitus olisi ollut erityisen tärkeää. Toisaalta tiedän, etteivät kärkikuljettajat pysty pitämään aika-ajojen vauhtia yllä kilpailussa, kun me taas pystymme ylläpitämään vauhtia koko ajan. Odotan siis kilpailusta parempaa tulosta, Kallio puntaroi asetelmia.
Lyhyellä Sachsenringin radalla on tärkeää saada erinomainen lähtö, jos aikoo tosissaan taistella podium -sijoituksista.
– Lähdön pitää onnistua, koska lähtösuora on lyhyt eikä siinä pysty muuten nostamaan sijoitusta. Myös ensimmäiset seitsemän mutkaa ovat tiukkoja ja letka venyy nopeasti. Rengasvalinta huomiselle on vielä auki, koska teemme päätöksen sään mukaan. Pyörä on kauden parhaassa tikissä ja tulos tehdään nyt ajamalla, Kallio päätti.