Jokainen näistä tapahtumista perusti suosionsa laadukkaaseen esiintyjäkaartiin, joka uusiutui joka vuosi. Ruisrock ja Kaustisen festivaalit ovat jatkaneet perinteen vaalimista omilla alueillaan, mutta Imatranajojen kohtaloksi koitui tekniikan kehittyminen ja suorituspaikkojen vaatimustason nousu.
Tästä huolimatta Imatranajot jatkaa ratamoottoripyöräilyn perinteen vaalimista muistojen Imatranajojen myötä. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, etteikö Imatralla olisi jotain uutta tarjolla.
Elokuun ensimmäisenä viikonloppuna 2014 Vuoksen rannan katuradalla nähdään ja kuullaan jotain Suomessa ennen näkemätöntä, kun ranskalainen Alain Genoud taluttaa näytille oman pajansa menestystuotteen.
Endurance-kisoissa 1970-luvun alkuvuosina Alainin ohjaamana mainetta ja pokaaleja niittäneen Godier Genoud-Kawasakin.
66-vuotias Alain Genoud on kotoisin Chambérystä, Ranskasta ja oli 1970-luvun alussa kova tekijä pitkäkestoisissa kilpailuissa. Genoud kruunattiin Endurancen Euroopan mestariksi kolmesti vuosina 1972, 1974 ja -75.
Ranskalaisen palkintokaapista löytyy voittopokaalit mm. Liegèn 24 tuntisesta kisasta vuodelta 1972 ja Barcelonan 24h kapinasta 1974. Mettetin kolmikulmaisella radalla ajetussa 1000 kilometrin kilpailussa Genoud oli nopein vuonna 1972. Le Mansin ykköspytyn ranskalainen pokkasi kahdesti vuosina 1974 ja -75.
Tällä vuosituhannella Alain Genoud on osallistunut joihinkin valikoituihin Classic-luokkien kilpailuihin voittaen vihreäsävyisellä Godier Genoud Kawallaan mm. Bol d?Or Classicin vuonna 2005.
Myös erillaiset näytösajot ovat kuuluneet Genoudin eläkepäivien ohjelmiin. Tänäkin kesänä mies nähdään pyörineen Imatranajon lisäksi useissa Ranskassa ja Sveitsissä järjestettävissä näytösajoissa.
Godier Genoud pyörä on ensimmäinen pelkästään pitkäkestoisiin kilpailuihin räätälöity ajopeli Imatranajon historiassa.
Alain Genoud ja iso joukko muita takavuosien menestyksekkäimpiä ajajia nähdään juhlistamassa Imatranajon 50-vuoden takaista ensimmäistä MM-osakilpailua elokuun 2 ja 3 pnä perinteisellä Imatran katuradalla.