KTM 390 Adventure seuraavaksi koeajossa – paljon ominaisuuksia ja varusteita alle 8000 eurolla

KTM:n uuden pikku-adventuren koeajo on juuri alkamassa. Eilen illalla kuunneltiin presentaatio pyörän ominaisuuksista ja tänään lyödään kypärät päähän ja lähdetään kokeilemaan miltä se käytännössä tuntuu.

Illan presentaation edetessä aloin koko ajan ihmetellä enemmän, mitä kaikkea pyörään on saatu sisällytettyä alle 8000 euron hintaan. Sähköinen Ride-by-wire -kaasu löytyy uudesta 390 Adventuresta, samoin luistonkytkin. Sekä ABS-jarrut että luistonesto huomioivat myös sivuttaiskallistuksen. Lisäksi löytyy ABS:n offroad-asetus, jolloin ABS toimii vain etupyörässä mutta sallii sillekin enemmän luistoa. Led-valot ja väri-TFT-mittaristo ovat kovaa valuuttaa tässä koko- ja hintaluokassa. WP Apex -etujousituksessa on säädettävä puristus- ja paluuvaimennus. Takana voidaan säätää sekä paluuvaimennusta että esijännitystä. Renkaiksikin on valittu merkkituotteet, Continentalin TKC 70:t. Moottorina on 390 Dukesta tuttu yksisylinterinen ja 373-kuutioinen voimanlähde. KTM:n edustajat ovat laskeneet, että siinä on alle 500-kuutioisten seikkailupyörien paras tehopaino-suhde, vaikka otetaan huomioon markkinoilta sekä yksi- että kaksisylinteriset mallit. Ja kaikki tämä siis hintaan 7988 euroa.

Ja jos ei riitä, niin lisävarustelistalta löytyy mm. koeajopyöriinkin asennettu quickshifter-vaihdeavustin ja sen lisäksi tarjolla on 160 muuta Powerparts -lisävarustetta. Kerrotaan koeajokuulumisia kunhan pöly on laskeutunut ja ehditään järjestellä kirjaimia jonoon jossain välissä.