Koeajossa KTM 690 SMC R & 690 Enduro R – Pikakatsaus Portugalista

Muutaman vuoden poissaolon jälkeen ne vihdoin palaavat myyntiin! 690 SMC R ja huippusuosittu 690Enduro R. Meille, jotka rakastamme näitä pieniä siistejä moottoripyöriä, jotka ovat kirjaimellisesti täynnä ajamisen iloa, olipa kyse sitten kapeista kaduista kaupungissa tai metsäpoluista, tämä on jälleen mahdollisuus valita oranssi ennen muita. Kun mallit katosivat valikoimista, oli monia jotka eivät ymmärtäneet miksi. Spekuloitiin että näiden markkinaosuus menisi Husqvarnalle. Olimme väärässä ja olemme iloisesti yllättyneitä siitä, että olimme väärässä. Nyt nämä moottoripyörät ovat tulleet takaisin suunnan näyttäjiksi.

Meillä oli tilaisuus kysyä Christeriltä nopeasti puhelimitse, miten koeajot ovat sujuneet Portugalissa.

– Hei Christer. Mikä tilanne ja varsinkin miltä uudet KTM:t näyttävät?

– Hei Janne. Täällä on hienoa. Nautin auringosta, vaikka on todella tuulista ja vähän sateista ajoittain. Täällä on varmasti paljon mukavampaa kuin kotona, ​​jossa lumimyrsky raivoaa ja joutuisi lumitöihin. Uudet KTM:t, 690 SMC R ja Enduro R muistuttavat paljolti aiempia malleja. Ensi silmäyksellä nenäyttävät samanlaisilta, mutta tarkempi tarkastelu osoittaa, että niitä on päivitetty edellisistä malleista reilusti ja ne ovat täysin tätä päivää.

– Miten kiinnostavaa, kerro hieman lisää.

– Ennen kuin ne hävisivät tuotannosta muutama vuosi sitten, nämä koneet olivat muun muassa koviamaastokoneita ilman suuria elektronisia apuvälineitä. Valmistaja on nyt muuttanut tätä ja seurannut suuntausta. KTM tarjoaa nyt kaikkea uutta edistyksellistä aputeknologiaa. Muutamia mainitakseni pyöristä löytyy Ride By Wire, kaksitoiminen quickshifter ja Race-ABS. Ne ovat vakiona molemmissa malleissa.

– Mahtavaa. Mutta miten tämä vaikuttaa kuljettajaan ja kuljettajan taitoihin ja luovuuteen kun pyörä on täynnä elektroniikkaa?

-Hahaha, melkein arvasin että kysyt Janne. KTM tietää, että on olemassa joukko ihmisiä, tyttöjä ja pokia, jotka eivät koskaan halua kasvaa aikuiseksi ja tulla vanhoiksi jääriksi, eli ihmisiksi, joilla on kadonnut ilo elämästä. Nämä ihmiset ovat niitä jotka tuntevat olonsa huonoksi, jos he eivät voi olla luovia moottoripyöriensä kanssa. Siksi KTM näkee näissä koneissa valtavan myyntipotentiaalin luokassa, josta monet muut valmistajat eivät välitä. Se, että he poistaisivat ajamisen ilon ja luovuuden asentamalla paljon elektronisia apuvälineitä, olisi kuin ampuisi itseään jalkaan. Elektroniikka on siellä missä pitää, mutta se ei estä sinua pitämästä yhtä hauskaa kuin ennen… Tai enemmänkin. Mutta palataan tähän ja yksityiskohtiin kunhan saan jutun kirjoitettua tulevaan lehteen.

– Okei, kuuostaa hienolta. Kiitos Christer.

– Kiitos ja hauskaa päivänjatkoa sinne toimitukseen. Kuulemisiin.