Koeajoimme uuden Triumph Rocket III

Mitä muutoksia pyörään on tullut?
Kyseessä ei ole varsinaisesti kasvojen kohotus, sillä ulkonäöllisesti pyörään ei ole juurikaan tehty muutoksia. Triumph kertoo halunneensa löytää hyvän tasapainon mustan ja kromin välillä. Jokainen saa itse päättää, onko tulos mieluinen vai ei. Kiinnostavimmat uudistukset koskevat moottoria ja pyörän runkoa ja jousitusta.

Mitä nämä uudistukset sitten ovat?
Pyörä on saanut lisää vääntöä, 194 newtonmetristä 221:teen 2750 kierroksella, se on itsestään selvästi hyvä asia. Myös huipputehoa on tullut lisää 9 hevosvoimaa, mutta itse asiassa pyörän lisääntynyt suorituskyky ei ole huomattavin muutos. Koeajon perusteella merkittävintä on se, että pyörä on saanut ABS-jarrut ja ajo-asento on muuttunut taakse- ja alaspäin siirrettyjen jalkatappien ansiosta. Malli on saanut myös paremman vaihteiston ja pehmeämmän takaiskarin.

Millainen pyörä on ajaa?
Rocket on tietenkin erittäin suuri ja raskas customi, mutta huomattavaa on, että sen maavara on nyt parempi. Moottori on erittäin tärinätön. Vertailukohtaa haettaessa täytyy sanoa, että M1800R:n moottori tuntuu Triumphiin nähden vaisulta, joten Rocketin todellinen vastustaja on lähinnä VMax.