Kirsi Kainulainen: Enemmän kisoja kuin koskaan, silti tuntui että kausi loppui kesken

Kirsi Kainulainen sai huomata ottaneensa selviä kehitysaskeleita kuljettajana tämän kauden aikana. Kun vielä kilpailukalustokin on parasta A-luokkaa, niin kilpailu-uran jatkaminen ensi kaudella on selviö. Annetaan Kirsin kertoa itse tästä kaudesta ja tulevaisuuden suunnitelmistaan.

Niin se vain taas yksi vuosi lähenee loppuaan ja samalla yksi ajokausi on tullut päätökseen. Tähän kauteen mahtui kyllä todella paljon ohjelmaa. Vuosi sitten alkoi pyörän ja auton rakentelu näihin aikoihin ja siitä sitten tultiin yhtä kyytiä lokakuun päätöskisaan.  

Yleensä minulle syksyllä tulee fiilis, että onneksi kohta on edessä taas tauko. Tänä vuonna kaikki loppui ikään kuin kesken ja ajattelin, että nytkö jo on tauko ja pitää odottaa että pääsen taas ajamaan.  

En muista edes milloin viimeksi olisin ajanut näin monta kisaa vuodessa. Kun ihmiset on paljon kyselleet jatkostani, niin on selvää että jatkan ajamista ensi vuonna. Olen hyvin motivoitunut jatkamaan, koska ilokseni sain huomata että kehityin vielä tämän kauden aikana kuljettajana paljon, ja minulla on nyt valmiina hyvä Suzuki ja lisäksi myös ihmisiä ympärillä auttamassa hyväntahtoisuuttaan etenemään urallani. 

Olen hyvin kiitollinen siitä, että tarpeeksi kun yrittää tehdä asioita oikein ja onnistuu edes pienen askeleen verran menemään eteenpäin, niin muutkin ihmiset sen näkevät ja haluavat tulla mukaan ottamaan sen seuraavan askeleen yhdessä. 

Hessel Vd Glind on lupautunut jatkamaan mekaanikkona ja kiitos hänelle suuremmoisesta työstä. Pyörä ja auto ovat talviunilla Hollannissa ja koko ajan sielläkin tapahtuu. Huoltohommat pyörään ja autoon ovat käynnissä par aikaa ja menen itsekin muutamaan otteeseen auttamaan tässä talven aikana, ettei Hessulle tule työleirin tunnetta tästä hommasta. 

Kotona olen palannut arkeen. Töissä on pitänyt alkaa käydä joka päivä. Eipä sillä, kyllä sitä ihan mielellään töihin pinkaisee joka aamu. Laskuja on aikamoinen pinkka vielä tältä kaudelta maksettavana, ja kiitos teille jotka olette pankkinani kauden ajan toimineet ihan niinku ennen aikaakin. 

-Lapsena hain ”Sellinbaarista” karamellejä piikkiin ja maksoin viikkorahoista sitten laskun pois perjantaisin. ?

Sponsoriasioita olen myös hoitanut ja kiva nähdä että ensi vuonna mennään taas yhdessä kohti parempia sijoituksia. Yksi uusikin yhteistyökumppani on lupautunut lähtemään mukaan. Yritän tässä kuitenkin neuvottella vielä lisää uusia tukijoita, koska vielä ainakaan ei olla päästy tilanteeseen että voisi sanoa että nyt kiitos on riittävästi. Uusia yhteistyökumppaneita kaivataan aina ,kun yhdessä siitä yhdestäkin tulee aina vahvempi.

Jos aikataulut natsaa, niin kyllä joku perinteikäs jääratakisakin ajetaan talven aikana. Helmi-maaliskuun aikana lähtee sitten RR-kausi käyntiin Espanjan ajoleirillä. Tarkempi ajankohta varmistuu tuonnenpana. Saan myös apua ns. ajo-opetukseen ja samalla käydään läpi datasta ihan perusjuttuja ja uuttakin asiaa. Mutta perusjutut on ensin oltava priimaa ihan kaikessa, ja niinpä olen päättänyt oppia ensin ajamaan oikein ?. Omasta ajotyylistä on pystyttävä hiomaan pari särmää pois, niin sitä kautta seuraavan stepin ottaminen vauhdillisesti olisi helpompaa ja ainakin turvallisempaa. Kaksitahtinen piikki elää voimakkaasti selkäytimessäni, mutta nyt se olisi pystyttävä painamaan muistojen joukkoon ja siirryttävä viimein tähän päivään.

Laitan kalenterin tulevasta kaudesta kunhan se vahvistuu sarjan toimesta.

Oikein hyvää talven odotusta kaikille, palataan taas.

#31 Kirsi 

Uusin numero