Kawasakin suositun keskiluokan mallin voi katsoa täyttävän 20 vuotta, ja juhlan kunniaksi valmistaja esittelee raikastetun Z650 S -vedoksen.
Ok, mallinimenä Z650 on tuoreempi, mutta konsepti tuli markkinoille vuonna 2006 nimellä ER-6n. Vaikka perusperiaate on yhä ennallaan, vuosien saatossa on tietenkin tapahtunut paljon.
Uusin versio on mallivuoden 2026 Z650 S, jonka ulkonäköä on terävöitetty uudella etukatteella sekä LED-valoilla ja -vilkuilla. Ergonomiaa on muutettu nykytrendin mukaisesti aggressiivisempaan suuntaan. Jalkatappien sijoittelua on hienosäädetty, fatbar-ohjaustanko on 30 mm leveämpi ja entistä ylellisemmin pehmustettu sekä leveämpi istuin noin 20 mm korkeammalla. Myös matkustajan istuin on entistä leveämpi ja runsaammin pehmustettu. Saatavilla on myös eri korkuisia lisävarusteistuimia.
4,3-tuumaiseen TFT-näyttöön on lisätty kaksi näyttöasetusta ja automaattinen, ympäristön valaistuksen mukaan aktivoituva tumma tila. Mittaristo on tietysti älypuhelinyhteensopiva ja mahdollistaa tavanomaiset toiminnot Kawan Rideology-sovelluksen avulla.
Alustan ja moottorin osalta pyörä on pääosin ennallaan. 649-kuutioisen rivikakkosen pakoputkistoon on lisätty uusi lambda-anturi päästövaatimusten täyttämiseksi, ja Continentalin ABS-yksikkö on uusi. Lisäksi Kawasakin patentoima, uusi jäähdyttimen tuulettajan kate ohjaa kuumaa ilmaan kohti maata ja poispäin kuljettajasta, jotta kaupunkiajo kuumissa olosuhteissa olisi miellyttävämpää.
Z650 S on saatavilla kolmessa värissä: mattaharmaana, vihreänä ja mustana. Tarjolla on myös laaja valikoima lisävarusteita.