Moottoripyöräilijöiden turvallisuuskehitys jatkuu suotuisana
KX450F
Kuluneella kaudella useissa testeissä kärkitiloilla ollut KX450F on kokenut moottorin ja alustan osalta monia muutoksia, jotka varmistavat vauhdin myös kaudella 2010.
Varmistaakseen paikkansa kärjessä Kawasakin suunnitteluosasto on tehnyt tiivistä yhteistyötä kisatiimien kanssa. Moottorissa on käytössä ratkaisuja suoraan Ryan Villopoton KX450F-kisapyörästä.
Ensimmäistä kertaa tuotantopyörässä on käytössä ”bridge-box bottom” -mäntä. Uuden rakenteen ansiosta mäntä on entistä kevyempi ja vahvempi. Kytkimen uusilla asetuksilla on parannettu ajotuntumaa.
Alustan muutoksilla uudella KX450F:llä on entistä helpompi ajaa kovaa. Rungon ja jousituksen muutosten ansiosta pyörä on kevyempi käsitellä ja röykyt sekä hyppyreiden alastulot sujuvat vakaasti.
KX450F-mallin uusia ominaisuuksia:
– Kawasaki Racing teamin kehittämä moottori
– Säädettävä motocrosskäyttöön suunniteltu moottorinohjausyksikkö
– Entistä kevyempi käsiteltävyys
– Etu/takaiskunvaimentimien jouset sekä iskunvaimentimien asetukset
– Parempi kytkintuntuma
KX250F
KX250F:n etumatkaa on parannettu entisestään. ”Bridge-box bottom” -mäntä on siirretty suoraan kisatiimin käytöstä ensi kertaa tuotantopyörään. Kaikki moottorin muutokset parantavat käsiteltävyyttä ja luotettavuutta.
Alustan muutokset niin jousituksen kuin takahaarukan osalta parantavat mutka-ajoa. Pyörän etu/taka tasapaino parantavat käsiteltävyyttä mutkaan tultaessa.
KX250F-mallin uusia ominaisuuksia:
– Kawasaki Racing teamin kehittämä moottori
– Entistä kevyempi käsiteltävyys
– Showa-kaksoiskammiokeula titaniumpinnoitteella
– Takaiskunvaimennin
– Uusi Uni-Trak-takajousitus
KX85/ KX65/ KLX450R/ KFX450R
Nämä luotettavat menestysmallit ovat saaneet uuden muotoilun ja värityksen
Teksti: Sumeko Oy
Kawasakin uudet offroad-mallit luonnolliseti Xbiken koeajossa heti, kun saamme pelit Suomen maahantuojalta ajettavaksi.