Katso kaikki 2018 uudet harrikat tarkkoine spekseineen

Täysin uusissa Fat Boy®, Heritage Classic, Low Rider®, Softail Slim®, Deluxe, Breakout®, Fat Bob® ja Street Bob® -moottoripyörissä on aiempaa jäykempi ja kevyempi teräsrunko sekä ensiluokkainen etu- ja takajousitus. Milwaukee-Eight™ 107- ja 114 -moottoreilla varustettujen pyörien suunnittelussa sulautuvat aito Harley-Davidson-asenne, moderni design ja yksilöllinen tyyli.

Kahdeksan uutta Softailia on suunniteltu sekä Harley-Davidsonin historiaa että nykyajan ajovaatimuksia kunnioittaen, minkä tuloksena syntynyt muotoilu erottaa mallit selvästi paitsi edeltäjistään myös toisistaan. Uudelleen tyylitelty alusta tarjoaa mukavuutta ja tehokkuutta kuljettajille, jotka haluavat tehdä omasta moottoripyörästään yksilöllisen.

“Harley-Davidsonin alkuperän merkitys kiteytyy suunnittelun yksityiskohdissa, jota on vaikea kopioida. Moottoripyörämme eivät ole kulutustavaraa, vaan ne siirtyvät sukupolvelta seuraavalle. Kiinnitämme pikkutarkasti huomiota jokaiseen ruuviin ja mutteriin. Uusi Softail on kuin taideteos, joka vain paranee kerta kerralta, ja sen muotoilu kertoo suunnittelun ja insinöörityön taidokkaasta yhdistämisestä” , kertoo Harley-Davidson Motor Companyn suunnittelujohtaja Brad Richards .

Uusi alusta ja huippuluokan jousitus  

Softailin käsiteltävyys siirtyy julkistuksen myötä uudelle aikakaudelle. Kevyt ja jäykkä runko yhdistettynä klassiseen hardtail-tyyliin takaavat nykyaikaisen ja näyttävän ajokokemuksen. Edeltäjiinsä verrattuna uusi alusta mahdollistaa entistä laajemmat kallistuskulmat useille Softail-malleille, terävämmät käännökset, nopeamman kiihdytyksen, ketterän ja kevyemmän ajon, sekä seisontatuen helpomman käytön.
Jäykkä hiiliteräksinen putkirunko ja takahaarukka muodostavat uuden Softail-alustan ytimen. Moottoripyörän runko on jopa 65 % jäykempi kuin aiemmissa Softail-malleissa, minkä ansiosta koko alustan jäykkyys on kasvanut 34 %. Uusi muotoilu on myös vähentänyt komponenttiosien määrän puoleen ja vähentänyt hitsaamisen tarvetta 22 %.

Saatavilla on kaksi yksilöllistä takahaarukkaa – yksi kapeammille ja toinen leveämmille renkaille. Leveä runko on 5,89 kg (15%) kevyempi, kun kapea runko on puolestaan keventynyt 8,16 kg (20%). Takahaarukka välittää takapyörän liikkeen istuimen alla olevalle monoiskunvaimentimelle samalla säilyttäen klassisen hardtail-ilmeen.

Uusi huipputason kaksoisventtiilitekniikka edessä vaimentaa ajoa entistäkin tehokkaammin. 130 mm joustovara on optimoitu sekä mukavaa ajoa että rempseämpää menoa varten. Uudelleen suunniteltu ohjausakselin kulma ja jättö parantavat hallittavuutta entisestään.

Uusi monoiskunvaimentimella varustettu takajousitus säilyttää tyylikkään hardtail-ilmeen, minkä lisäksi pyörän muokattu geometria parantaa pitoa ja hallittavuutta. Jousen esisäätö mahdollistaa 217 kg säätövälin ylimääräiselle kuormalle.

Vuoden 2018 Softailit ovat jopa 17 kg aiempaa kevyempiä ja teho-painosuhteeltaan kehittyneempiä, minkä ansiosta ne kiihtyvät ja pysähtyvät nopeasti. Osassa malleista on erityisesti uutta runkoa varten suunnitellut renkaat, jotka pitävät pyörän tiessä kiinni kaikissa olosuhteissa. Uudet satulamallit ja -materiaalit tarjoavat istuvamman ja mukavamman vaihtoehdon erilaisille kuljettajille.

Kaksi uutta moottorivaihtoehtoa  

Kaikkia vuoden 2018 Softail-malleja vauhdittavat tehokkaat Milwaukee-Eight™ 107 ja 114 V-Twin -moottorit. Milwaukee-Eight-moottoreissa on ikoninen 45-asteen V-Twin-sylinterikulma ja muskeleita korostava ylhäältä alas kapeneva muoto.

Uuden Softailin runko paketoi moottorin tiiviisti sisäänsä samalla vahvistaen alustan jäykkyttä. Softailien Milwaukee-Eight-moottoreissa on lisäksi hienosäädetty kahden tasapainoakselin järjestelmä, joka vähentää moottorin tärinää säilyttäen kuitenkin Harley-Davidsonille ominaisen äänen ja tunteen.
Moottori on saatavilla kahdessa eri kokoluokassa:

Milwaukee-Eight™ 107
– (107 CID; 1745 cc) Vakiona kaikissa malleissa.
– 100mm poraus ja 111.1mm iskunpituus sekä 10.0:1 puristussuhde
– 0-100 km/h – 10 % nopeampi kiihdytys kuin High Output Twin Cam 103 -moottorissa
– 100-130 km/h 5. vaihteella – 16 % nopeampi kiihdytys kuin High Output Twin Cam 103 -moottorissa
– ABS vakiona

Milwaukee-Eight™ 114
– (114 CID; 1868 cc) Lisävarusteena.
– Saatavilla neljään malliin: Fat Bob 114, Fat Boy 114, Breakout 114, Heritage Classic 114  
– 102 mm poraus ja 114.3mm iskunpituus sekä 10.5:1 -puristussuhde
– Ventilator-ilmanpuhdistin 114-grafiikoin ja tunnuksin
– ABS vakiona
– 0-100 km/h – 9 % nopeampi kiihdytys kuin Milwaukee-Eight 107 -moottorissa
– 100-130 km/h 5. vaihteella –13 % nopeampi kiihdytys kuin Milwaukee-Eight 107 -moottorissa  

Kahdeksan uutta Softailia ja niiden avainominaisuudet:

Fat Boy®
Legendaarinen Fat Boy -moottoripyörä määritteli nykyaikaisen custom-tyylin vuosikymmeniksi eteenpäin, mutta nyt se on voittanut itsensä. Sulava ja hienostunut satiini-kromi-viimeistely antaa tilaa muskelipyörän tyylille ja tehokkaalle moottorille. Hyökkäävää höyryjyrää muistuttava ilme

–  Uudelleen tulkittu etuvalon naselli
– 160 mm eturengas on levein koskaan tuotettu rengas Harley-Davidsonin tehdasvalmisteisissa moottoripyörissä
– 16 kg kevyempi edeltävään malliin verrattuna  
– ABS vakiona  
– 240 mm takarengas
– Lisävarusteena: Milwaukee-Eight 114 -moottori

Heritage Classic
Muotoilu antaa viitteitä 1950-luvun vintage-mallien kokomustasta tyylistä, johon on lisätty nykyaikaista särmää.

– Uusi irroitettava tuulilasi
– Uudet kovat, lukittavat ja vettähylkivät satulalaukut
– Korkeampi jousitus ja suurempi kuormakapasiteetti
– 17 kg kevyempi edeltävään malliin verrattuna
– Lisävarusteena: Milwaukee-Eight 114 -moottori
– Vakionopeudensäädin ja ABS vakiona

Low Rider®
1970-luvun individualististen custom choppereiden inspiroima Low Rider on entistä kevyempi ja nopeampi. Tiukkaan kaartavan moottoripyörän ohjattavuus on parempi kuin koskaan ennen.

– Nopeus- ja kierroslukumittarit polttoainesäiliön päällä, etuvalon visiiri ja polttoainesäiliön kuvitus
– 19” Radiate-vanteet edessä ja 16” takana
– 2-into-2 Shotgun -pakoputki

Softail Slim®
Kaikesta ylimääräisestä riisuttu Slim kunnioittaa sodanjälkeisiä custom bobbereita kapealla takaosalla, lyhennetyllä etupuskurilla, solo-istuimella ja minimaalisilla kromi-yksityiskohdilla. Tummanpuhuva viimeistely myötäilee pinnavanteita, Hollywood-ohjaustankoa ja keulan uutta ilmettä.

– Matala tuck & roll -istuin
– Näyttävä etuhaarukan muotoilu
– 17 kg kevyempi kuin edeltävä malli

Deluxe  
Klassinen suunnannäyttäjä, joka erottuu edukseen millä tahansa kadulla. Deluxe on moderni menopeli, joka kiiltelee kirkkaasta kromista.

– Tunnusomaiset LED-valot keulasta lokasuojaan: etuvalo, seisontavalo, Tombstone-takavalo ja terävät merkkivalot
– Tunnusomainen pull-back-ohjaustanko
– 17 kg kevyempi kuin edeltävä malli
– ABS vakiona

Breakout®  
Entistä ketterämpi Breakout yhdistää dragster-tyyliä pitkään ja sulavalinjaiseen muskelipyörään.

– Uusi tasakantinen 13,2 l polttoainesäiliö
– Pitkät ja leveät 49 mm etuhaarukat
– Gasser-tyyliset mustat valuvanteet, 18” takana (240 mm rengas) ja 21” edessä (130 mm rengas)
– Huomiota herättävä Daymaker LED-etuvalo
– Matalaprofiilinen digitaalinäyttö
– 17 kg kevyempi kuin edeltävä malli
– ABS vakiona
– Lisävarusteena: Milwaukee-Eight 114 -moottori

Fat Bob®
Asvalttia nielevä pito, kuoppia hyljeksivä jousitus, ketterät käännökset ja kokomusta ilme tekevät Fat Bobista mullistavan moottoripyörän, joita voi valmistaa vain Harley-Davidson.

– Ylöspäin suunnattu 2-1-2-pakoputki custom-viimeistelyllä
– Voimakkaasti uritetut renkaat : 150 mm edessä ja180 mm takana
– Kaksoislevyjarrut
– 13,2 l polttoainesäiliö
– 15kg kevyempi kuin edeltävä malli
– 43 mm USD-etuhaarukka
– Lisävarusteena: Milwaukee-Eight 114 -moottori

Street Bob®
Riisuttu moottoripyörä, jolla voi ajaa minne tahansa – Street Bob -moottoripyörässä on uhmakasta asennetta eikä mitään ylimääräistä.

– Tasapintainen 13.2 l polttoainesäiliö
– Mustapuolaiset vanteet ja lyhennetyt lokasuojat
– Matalaprofiilinen digitaalinäyttö
– 7 kg kevyempi kuin edeltävä malli

Softailit ovat täynnä uutta teknologiaa:

– Yksilölliset Daymaker LED -etuvalot kaikissa malleissa
– Kehittyneempi sähkönlatausjärjestelmä, tuplasti tehokkaampi tyhjäkäynnillä
– Helposti säädettävä iskunvaimennus takana
– Kiintoavaimella säädettävä: Softail Slim, Street Bob, Low Rider
– Kahvalla käsin säädettävä: Fat Bob, Fat Boy, Breakout
– Hylsyavaimella säädettävä: Deluxe, Heritage Classic
– Uusi mittaristo
– Avaimeton käynnistys ja varkaudenestojärjestelmä vakiona
– Ohjauspaneeliin asennettu USB-latausportti
– Uudet polttoainesäiliöt

(Lähde: Harley-Davidson)

Uusin numero