Suterin kustannukset kipuaisivat kausikohtaisesti tiettävästi kuitenkin 
1,3 miljoonan euron kieppeille, minkä vuoksi Marc VDS:ssä punnitaan 
tarkoin myös muita vaihtoehtoja.
Tiimipäällikkö Michael Bartholemy vihjaili jo kesällä Hondasta, mutta 
nyt – yllätys, yllätys – enemmän tai vähemmän villeinä velloneissa 
varikkohuhuissa pintaan on noussut Ducatin nimi. Kyseinen pyörä 
vapautuisi Aspar-tiimiltä, joka joutui viheltämään viime viikolla pelin 
poikki Ducatin suuntaan.
Brittimedia – kuinkas muuten – pitää espanjalaisten kollegojensa tuella 
selviönä sitä, että kyseinen pyörä kuuluu 18-vuotiaalle Reddingille.
Kallio, 28, ajoi kaksi edellistä kautta MotoGP-luokassa Pramac-tiimin 
Ducatilla. Lisäksi hän tuurasi tehdastiimissä Casey Stoneria.
Petrucci singahtaa Sacchin tiimissä MotoGP-luokkaan
Tilanne CRT-tiimien osalta on yhä pitkälti avoin, vaikka kuluva kausi 
lähestyy jo kalkkiviivojaan.
Oikeastaan ainoa saletti juttu on se, että GP-jermu Colin Edwards ajaa 
ensi kaudella Forward Racingin riveissä. Edwards ei ole tosin näillä 
näkymin saamassa pyöräänsä toivomaansa teknistä tukea nykyiseltä 
työnantajaltaan Yamahan Tech3 -satelliittitiimiltä.
Edwardsin soppari on jo julkistettu ja vastaava odottaa lähiaikoina, eli 
Valencian GP:n aikoihin Iodaracingin suunnalta. Piaggio-ryhmän entisen 
kilpailutoiminnanjohtajan Giampiero Sacchin vetämä projekti on jo niin 
pitkällä, että kuljettajakin, eli Danilo Petrucci on ehtinyt avata 
suuren suunsa.
– Odotan jo innolla talvitestejä ymmärtääkseni uuden pyöräni 
potentiaalin, Petrucci viittaa Suter-BMW:n suuntaan.
Ja entä mitä muuta kuuluu hajanaiselta CRT-rintamalta? Tässä jotain, 
joskin vielä täysin vahvistamatonta, eli huhujen varassa mennään:
BQR; FTR/Kawasaki: Yonny Hernandez.
Laglisse; Suter/BMW: Carmelo Morales tai Jordi Torres.
Aspar; Aprilia tai Suter/BMW: kaksi kuljettajaa, joista toinen on 
nähtävästi Hector Barbera.
Gresini; FTR, Moriwaki tai TSR/Honda: Yuki Takahashi
Paul Bird’in tiimi; Aprilia: brittikuljettaja.