Kallion tiimipäällikkö Bartholemylla on paperilla kaksi kovinta kuskia

Espargaro ja viime vuonna hopeaa kivuliaasti kumartanut Redding kilpailevat molemmat alkavalla kaudella MotoGP-luokassa. Rabat sijoittui vuonna 2013 pisteissä kolmanneksi ja Kallio neljänneksi, joten Marc VDS:n kokeneella tiimipäälliköllä Michael Bartholemylla on tavallaan ainakin paperilla koossa kaksi kovinta kuljettajaa.

Tiimissä jo neljännen kautensa käynnistävän Kallion sopimus kattaa tämän vuoden. ”Tito” Rabatilla on Marc VDS:n kanssa kestoltaan kahden vuoden mittainen pahvi.

– Olen iloinen sopimuksista näiden kahden kuljettajan kanssa. Paperilla meillä pitäisi olla tosiaankin Moto2-luokan kuljettajat numero 1 ja 2 kaudeksi 2014. Mutta kuten kaikki tiedämme, paperi on paperia ja todellisuus on todellisuutta, Bartholemy pudottelee Bike Social’issa.

Myös Reddingin henkilökohtaisena managerina häärivällä Bartholemylla on joka tapauksessa koossa paketti, josta uusi mestari saattaa hyvinkin jalostua.

– Molemmat ovat kokeneita kuljettajia. Lähden innoissani ensi kauteen toivoen ja uskoen, että pystymme taas taistelemaan mestaruudesta kuten viime vuonnakin. Tämä on kuitenkin kova luokka. Minulle se on maailman kilpailluin luokka, Bartholemy luonnehtii 35 sopimuskuljettajan tiivistä nippua.

Hurja joukko haastajia

Kallio ja Rabat ehtivät ajaa kauden 2014 Kalex-pyörällä onnistuneet testit jo viime marraskuussa Espanjassa. Jatkoa seuraa samalla maaperällä kolmen viikon kuluttua, kun valmistelut kauteen käynnistyvät todenteolla.

– Olen vaikuttunut uusista osista. Meillä oli viimeisissä testeissä käytössämme uutta elektroniikkaa ja olimme hyvällä tasolla verrattuna Valenciassa ajetun kauden päätöskisan kierrosaikoihin. Lisäksi Tito on kotiutunut hyvin tiimiimme, toteaa Bartholemy.

Kalex on ensi kaudella Moto2-luokan valtamerkki. Kalex johtaa tätä runkovalmistajien välistä vääntöä numeroin 14-12 Suteriin nähden. Rabatin ja Kallion kovimmat haastajat tulevat epäilemättä Kalexin omasta leiristä ja Suter-pyörillä kilpailevien kuljettajien taholta.

– Johann Zarco, mahdollisesti joku tulokkaista, kenties Sam Lowes ja varmasti Nakagami (Takaaki) sekä Lüthi (Thomas). Eihän sitä koskaan tiedä, mutta kyllähän tässä luokassa on mukana iso joukko kovia kuljettajia. Tästä tulee taas mielenkiintoista!, Bartholemy pohjustaa kiireisen talvitestijakson jälkeen 23. maaliskuuta Qatarissa alkavaa MM-kautta.