Kallio päätti keskiviikkona rengastestijakson Australian Phillip Islandilla. Se oli samalla Kallion ja tämän belgialaisen Marc VDS -tallin viimeinen testijakso ennen kahden viikon päästä häämöttävää MM-kauden alkua.
Phillip Islandin merellisissä maisemissa ajettu testijakso sisälsi kolme työntäyteistä testipäivää, joista tosin ensimmäinen jäi Kallion osalta puolitiehen rajun highsiderin vuoksi. Kallio joutui urakoimaan kaksi viimeistä testipäivää puolikuntoisena.
– Vasen käsi ja ranne kärsivät hiukan maanantain kaatumisessa ja jouduin ajamaan loppuajan käsi teipattuna, särkylääkkeiden voimalla. Vamma haittasi ajamista erityisesti vasemmalle kääntyvissä mutkissa, sillä roikkuminen ei oikein onnistunut, enkä pystynyt ottamaan oikeanlaista ajoasentoa.
– Vaikka käsi jo kertaalleen tutkittiinkin, on mahdollista, että siellä on kuitenkin jokin pieni murtuma. Käsi on edelleen mustana ja turvoksissa, mutta voihan se olla, että se on vain ottanut itseensä kovasta tällistä. Asia täytyy kuitenkin vielä käydä varmistamassa uudelleen lääkärin pakeilla ennen varsinaisen kisakauden alkua.
202 kierrosta
Kolmen testipäivän aikana Kallio ehti kuitenkin ahkeroida kunnioitettavat 202 kierrosta ja kellottaa Moto2-luokan kuljettajista toiseksi nopeimman kierrosajan 1.32,698.
– Oli todella hieno tilaisuus päästä testaamaan tänne, sillä Espanjassa ja erityisesti Jerezissä on tullut ajettua jo niin paljon. Nyt saimme testien avulla pienen etulyöntiaseman muihin kuljettajiin nähden, sillä Australiassa ei olisi tullut testattua muuten lainkaan, Kallio kertoi.
– Testien fokus oli renkaissa ja saimmekin testattua kaikki ne renkaat, joita rengasvalmistaja Dunlop oli tuonut tänne testattavaksi. Viimeisenä testipäivänä ajoimme vielä kaksi kisasimulaatiota kahdella parhaaksi katsomallamme takarenkaalla ja tutkimme, kuinka rengas kestää kisapituudessa.
– Toinen näistä renkaista oli ihan kohtalainen, mutta muuten renkaat eivät oikein säväyttäneet minua. Seokset olivat melko kovia, joita minä en ole yleensä saanut toimimaan kunnolla. Kisapituuden ne kuitenkin kestivät, vaikka parhaimmillaan renkaan lämpötila saattoi nousta 170 asteeseen.