Kallio siirsi katseensa Albaceteen – ohjelmassa testiä myös BMW:n Superbike-pyörällä Ranskassa

Kallio ajoi Marc VDS-tiimin Kalexillaan tiistaina märässä kelissä seitsemänneksi, samalle sijalle aurinkoisena keskiviikkona ja riskeittä 14:nneksi torstaina, jolloin andalusialaisrataa kierrettiin jälleen vuorostaan sadekelin renkailla.

– Meillä oli viime vuonna hyvät perussäädöt tälle radalle, mutta ne säädöt eivät toimineet sitten yhtä hyvin muualla. Lähdimme tälle testijaksolle täysin erilaisilla säädöillä, mutta ikävä kyllä kuivan kelin rata-aikaa ei ollut riittävästi tarjolla vahvistamaan muutosten toimivuutta, totesi Kallio.

Kallio valitteli pidon puutetta märällä radalla, eikä ollut täysin tyytyväinen renkaiden käyttäytymiseen.

– Uusilla renkailla ei löytynyt samanlaista pitoa, kuin vähän ajetuilla renkailla. Meidän on nyt selvitettävä, mistä tuo ongelma johtuu. Minulla ei ole tällä hetkellä täyttä luottamusta renkaisiin. Ajamme Albacetessa kahden päivän yksityistestit, jossa päätämme sen suunnan, mihin säätöjen kanssa menemme palatessamme Jereziin maaliskuussa.

Albacetessa 14. maaliskuuta testit käynnistävän Kallion nopein kierros kulki torstaina ajassa 1.56,564. Hän jäi kärkeen Suter-pyörällä karauttanesta espanjalaisesta Nico Terolista 1,704 sekuntia.

Jäärataa ja testiä
Superbike-pyörällä

Kallio tullaan kuitenkin näkemään ennen Albacetea vielä moottoripyörän puikoissa, tosin hieman erilaisissa merkeissä.

Sen lisäksi, että Kallio ajaa muutaman kilpailun jääratamoottoripyörien SM-sarjassa, käy hän myös testaamassa BMW:n Superbike-pyörää Ranskassa, kuten Bike-lehti helmikuun alussa tiesi ennakoida.

Testi liittyy Kallion ja tallikaverinsa Scott Reddingin yhteisiin suunnitelmiin ajaa endurance-kisa ranskalaisen BMW Motorrad France Team Theventin väreissä myöhemmin tänä vuonna.

Britti Redding oli torstain toiseksi kiireisin kuljettaja Jerezissä ja kolmanneksi ajoi hänen maanmiehensä, viime kaudella Moto3-luokassa Ajo Motorsportin riveissä kilpaillut Danny Kent. Redding tuli 0,285 ja Kent Tech3-pyörällä 0,307 sekuntia Terolin takana.

Moto2-luokan viimeinen virallinen testijakso ajetaan Jerezissä 18.-21. maaliskuuta. Tiimit saavat silloin käyttöönsä alkavan kauden viralliset moottorit.

Täydelliset tulokset:
http://resources.motogp.com/files/testresults/Moto2_Test__Jerez_combined_sessions_9.pdf?version=1361464623

* Kuvat: Marc VDS Racing