Päätös olla tekemättä mitään isompia muutoksia tämän viikonlopun aikana pitää edelleen. Kallio oli harjoitusten yhdistetyissä tuloksissa 22:s jääden espanjalaiselle Tito Rabatille 1,2 sekuntia.
Ensimmäisissä vapaissa harjoituksissa vauhti oli vielä kohtuullista, mutta toisissa harjoituksissa ero kärkeen venähti reilusti yli sekuntiin.
Sääntöjen mukaan sekä kovempaa että pehmeämpää rengasseosta on käytettävä viikonlopun aikana. Syy Kallion vauhtieroon löytyykin tällä hetkellä juuri renkaista.
Pehmeämpi seos sopii tyypillisesti paremmin San Marinon radalle, mutta ei toimi Kallion pyörässä kuitenkaan halutulla tavalla.
– Aamun harjoitukset olivat vielä ihan siedettävät, kun käytin kovempia renkaita. Pääosin myös muut ajoivat kovemmalla seoksella ja vertailuajoissa olimme noin seitsemän kymmenystä perässä. Iltapäivällä kun oikeastaan kaikki kuljettajat käyttivät sitten taas pehmeitä renkaita, niin he pystyivät nostamaan vauhtiaan, mutta meille kävi päinvastoin. Näillä tämänhetkisillä eväillä emme saa pehmeätä seosta toimimaan, Kallio pudisteli päätään.
San Marinon aika-ajot ovat edessä lauantaina. Dunlopin renkaiden aiheuttamat ongelmat ovat kuitenkin edelleen niin perustavanlaatuisia, ettei Kallio halua ladata aika-ajoihin sen kummempia tulostavoitteita.
– Renkaiden toimimattomuudelle me ei vaan yksinkertaisesti voida mitään ja sen myötä pyörääkään tai sen säätöjä ei kannata hirveästi muuttaa. Jos emme pysty käyttämään aika-ajoissa pehmeää seosta, niin aika räpiköimistä se tulee olemaan, Kallio kertoi.
– Takarenkaalta täytyy varmaan yrittää ottaa pitoa pois, jotta keulan tuntuma parantuisi. Se tarkoittaisi sitä, että akseliväliä pidennettäisiin ja keulalle tulisi enemmän painoa, jolloin pehmeämpi seos voisi toimia, Kallio selvensi.