Ensimmäisissä harjoituksissa Kallio oli 23:s jääden reilut 1,5 sekuntia kärjestä.
Toisissa harjoituksissa Kallio pystyi parantamaan vauhtia selvästi ja oli lopulta 15:s jääden 0,7 sekuntia nopeimman ajan ajaneesta Johann Zarcosta. Kallio ei itse kuitenkaan pitänyt suoritusta minään urotekona.
– Ajan pitikin parantua aamusta, koska se oli todella heikko esitys. Kokeiltiin siinä vielä Aragonin testien parasta säätöpakettia, mutta ei siitä täällä tullut mitään. Näyttää siltä, että tuo keulan toimimattomuus ja eturenkaan pito-ongelmat ovat meille lähes ylivoimaisia ratkaista, käsiään levitellyt Kallio totesi.
– Iltapäivällä palattiin aiempien kisojen säätöihin, ja ne toimivat huomattavasti paremmin, mutta ei tässä nyt tarvitse vielä torille lähteä ketään tapaamaan. Hyvä kuitenkin, että mentiin eteenpäin, mutta tiestysti alkaa pikkuhiljaa keinot loppua kesken.
– Oikeastaan ainoa selittävä tekijä ongelmille on se, että kun rengastoimittaja Dunlop muutti renkaan jäykkyyttä tälle kaudelle, niin rengas ei vaan sovi ajotyyliini. Sinänsähän tuo skenaario on pahin mahdollinen, koska renkaat pysyvät koko kauden samana. Oma ajotyylini on aina perustunut siihen, että olen hyvä jarrutuksissa ja mutkien sisään menoissa, mutta nyt en pysty käyttämään niitä vahvuuksia ollenkaan, Kallio harmitteli.
Lauantain aika-ajoja Kallio ei halua sen kummemmin spekuloida, mutta yksi oljenkorsi on tulossa lisää, sillä Öhlins tuo Kalliolle Barcelonaan lauantaiksi etuiskunvaimentimista uuden kehitysversion.
– Sijoituksista on niin kova taistelu, että siellä on reilusti toistakymmentä kuskia sekunnin sisällä, joten vaikeaa sinne on tunkea väliin ilman, että pyörän ajettavuus paranee selkeästi. Parhaamme tietysti teemme ja toivotaan, että kehitystä tapahtuisi jo lauantaiaamun kolmansissa harjoituksissa, jotta aika-ajoihin olisi parempi fiilis lähteä ajamaan, Kallio ennakoi.