Japanin pimeää puolta A2-kuskeille

Kuljettajan ergonomian suunnittelussa on keskitytty mukavuuteen ja pystyyn, kaikenkokoisille kuljettajille sopivaan ajoasentoon. 780-millin istuinkorkeus mahdollistaa jalkojen maahan saamisen useimmille kuljettajille. Ohjaustangon kääntökulma stopparista stoppariin on kokonaiset 68°, mikä lupailee hyvää käsiteltävyyttä. Ulkoasu on MT-perheen tapaan Mass Forward –hengen mukainen, ja pyörän silhuetti on voimaa uhkuva ja hyökkäävä. 

Kompakti kaksisylinterinen 321-kuutioinen moottori on sukua YZF-R3:n koneelle, ja MT-tyyliin se on hiottu tuottamaan reipasta kaasuvastetta. Maksimiteho on 42 hevosvoimaa ja vääntöä irtoaa liki 30 newtonmetriä. 

Pyörän pelkistetty runko käyttää moottoria kantavana osana. Muiden MT-mallien tapaan myös MT-03:n swingi on suhteellisen pitkä pidon maksimoimiseksi. Edessä vauhtia hillitsee yksi 298-millinen jarrulevy ja 2-mäntäinen satula ja takana levyn mitta on 220 milliä. ABS on vakiona.