Kawasaki on esitellyt Z 1100 -supernakun sekä tavallisena että paremmin varusteltuna SE-versiona. Valmistajan mukaan uutuusmallit nostavat Sugomi-filosofian uudelle tasolle.
Iso nakupyörä on puuttunut Kawasakin mallistosta jonkin aikaa, mutta nyt asiaan tulee korjaus, kun valmistaja esittelee Versyksessä ja Ninja SX:ssä nähdyllä 1099-kuutioisella, nelisylinterisellä moottorilla varustetun Z 1100:n ja sen paremmin varustellun SE-version. Moottorin suoritusarvot ovat Ninjasta tutut 136 hevosvoimaa ja 113 newtonmetriä. Moottorista on saatu entistä suorituskykyisempi ja taloudellisempi uusien nokka-akselien ja mäntien sekä kahden suurimman vaihteen pidempien välitysten ansiosta.
Mallien perusrakenne on sama: moottori on pultattu alumiinirunkoon, edessä on Showa SFF-BP -haarukka ja takana vaakatasoon asennettu linkkuvälitteinen iskunvaimennin. Etujarrulevyt ovat 310-milliset ja satulat monoblocit. Ensiasennusrenkaat ovat hyvin pitävät Dunlop Sportmax Q5A:t. SE-mallin omistajaa hellitään Brembon etujarrukomponenteilla ja teräspunosletkuilla sekä Öhlins S46 -takaiskarilla.
Elektroniikkapaketti sisältää viisituumaisen TFT-värinäytön älypuhelinyhteydellä, sähköiset kaasuläpät, vakionopeudensäätimen, kaksisuuntaisen quickshifterin sekä IMU-pohjaiset ajoavustimet: sutimisenesto (KTRC), kaarreajonhallinta (KCMF), ABS (KIBS), valittavat tehoasetukset ja ajoasetukset.
Ergonomiaa on hiottu aiempaa leveämmällä ja eteenpäin sijoitetulla ohjaustangolla, mikä keventää ajettavuutta ja parantaa hallittavuutta. Ulkoisesti Sugomi-henki näkyy aggressiivisissa LED-valoissa, uudessa alakatteessa ja tuttua Z-muotokieltä heijastelevassa, dynaamisessa olemuksessa.
Suomessa Z1100:n suositushinta on 16 790 euroa ja Z1100SE:n 18 900 euroa. Uudet mallit saapuvat jälleenmyyjille lokakuussa 2025.