Stoner joutui jättämään vielä avauspäivän väliin selkävaivojen vuoksi, mutta kun aussi palasi radalle, niin tahti oli todellakin tuima.
Stoner ajoi pohja-ajan keskiviikkona ja pisti vielä paremmaksi torstaina. Hän lohkaisi ajalla 1.59,607 lähes 1,3 sekuntia aiemmasta parhaastaan. Kyyti oli kovempaa kuin viime kauden 800-kuutioisilla pyörillä ajetuissa testeissä.
Stoner oli terävässä tikissä välittömästi aamusta alkaen. Hyvä näin, sillä raju ukkosmyrsky vesitti päätöspäivän viimeisen ajotunnin.
– Kaiken kaikkiaan onnistunut testijakso. Avauspäivän missaaminen ei vaikuttanut kovinkaan paljon ja pystyimme toteuttamaan suunnitellun testiohjelman. Ja eipä silti, eivät nuo olosuhteet olleet radalla mitenkään mahtavat vielä tiistaina, minkä kierrosajatkin kertovat, totesi Stoner.
– Selkäni ei ollut torstaina vielä täysin ok, mutta pyörä sen sijaan oli! Fiilikset ovat erittäin positiiviset ja eiköhän seuraavissa testeissä pistetä taas vähän paremmaksi. Nyt tosin odotan eniten pääsyä kotiin Sveitsiin vaimoni Adrianan luo. Vauva on tulossa lähiaikoina, kertoi myös isäksi valmentautuva Stoner.
Lorenzo jäi lähes kuusi kymmenystä
Testien toiseksi parhaasta vauhdista vastasi Yamahan Jorge Lorenzo, joka sai tosin tunnustaa Stonerin jo 0,591 sekuntia nopeammakseen.
Kärkikolmikosta paikkansa otti myös Stonerin talikaveri Dani Pedrosa 58 tuhannesosaa Lorenzon takana.
Aamupäivällä radan kuudennessa mutkassa kaatunut Lorenzon tallikaveri Ben Spies kiirehti neljänneksi 0,888 sekuntia pohjista.
– Olen todella, todella tyytyväinen. Olen parantunut omaa ennätystäni Sepangissa. Kokeilimme monia asioita ja löysimme yhden merkittävän parannuksen, iloitsi Lorenzo sen tarkemmin yksilöimättä.
– Tiedämme myös tarkalleen, missä pitää parantaa. Elektroniikka ei ole vielä täydellinen, mutta pyörässä on niin paljon potentiaalia, että olen hyvinkin optimistinen.
Valentino Rossi ajoi Ducati GP12:lla sijoituksellisesti hyvin viidenneksi. Hän ei tosin aivan onnistunut keskiviikkona asettamassaan tavoitteessaan pitää ero kärkeen alle sekunnissa. Rossi jäi Stonerista 1,217 sekuntia.
– Tämän testin päätarkoituksena oli tsekata, onko tämä pyörä parempi keulan osalta. Ja voin sanoa, että se on, vahvisti Ducatin tehdastiimin tyytyväinen tekninen johtaja Filippo Preziosi.
– Kierrosaikani alkavat olla jo kunnollisia ja pystyn ajamaan pyörää siten, kuten haluankin. Molemmat tehdas-Hondat ja -Yamahat ovat yhä edelläni, mutta tämä testi oli meille eräänlainen uuden alku. Töitä on paljon jäljellä, mutta toisaalta siihen on vielä aikaakin ennen kauden alkua. Suunta on ehdottomasti oikea, säesti tyytyväinen Rossi.
Haydenille ekstratestit?
Rossin tallikaveri Nicky Hayden joutui tyytymään vähiin kierroksiin Sepangissa.
Olkapää vaivaa yhä ja Hayden jätettiin tuloslistalla kymmenenneksi 0,9 sekuntia Rossista. Myös kauden 2011 viimeiset testit loukkaantumisen takia missanneelle Haydenille pyritään järjestämään helmikuussa lisää testiaikaa Jerezin radalla CRT-kuljettajien kirittäjänä.
Sepangin testeissä CRT-kuljettajista piti alusta loppuun parasta vauhtia piti Suter-BMW:llä kilpaileva kokenut Colin Edwards. Pyöränsä tärinäongelmista kärsinyt Edwards hyytyi ensimmäisenä päivänä kärjelle 6,6 sekuntia. Testien päätyttyä ero oli kaventunut 5,115 sekuntiin.
Toiseksi nopein CRT-kuljettaja, eli FTR-Kawasaki -pyörällä etenevä Ivan Silva oli 3,1 sekuntia Edwardsia hitaampi. Avintia Racing-tiimillä oli pitkin testejä suuria vaikeuksia moottoreidensa kanssa.
MotoGP-luokan seuraava virallinen testijakso ajetaan samalla radalla 28. helmikuuta-1. maaliskuuta.
MM-kausi käynnistyy 8. huhtikuuta Qatarissa. Sepangin lisäksi testejä ajetaan edelleen 23.-25. maaliskuuta Jerezin radalla Espanjassa.
Sepang, Malesia.
MotoGP-luokan 3/3 testipäivä:
1. Casey Stoner, Repsol Honda Team 1.59,607
2. Jorge Lorenzo, Yamaha Factory Racing + 0,591
3. Dani Pedrosa, Repsol Honda Team + 0,649
4. Ben Spies, Yamaha Factory Racing + 0,888
5. Valentino Rossi, Ducati Team + 1,217
6. Hector Barbera, Pramac Racing Team + 1,322
7. Cal Crutchlow, Monster Yamaha Tech 3 + 1,501
8. Andrea Dovizioso, Monster Yamaha Tech 3 + 1,650
9. Alvaro Bautista, San Carlo Honda Gresini + 1,777
10. Nicky Hayden, Ducati Team + 2,122
11. Stefan Bradl, LCR Honda + 2,287
12. Karel Abraham, Cardion AB Motoracing + 2,611
13. Katsuyuki Nakasuga, Yamaha Factory + 2,727
14. Franco Battaini, Ducati Team + 3,426
15. Colin Edwards, NGM Mobile Forward Racing + 5,115
16. Ivan Silva, Avintia Racing + 8,618
17. Robertino Pietri, Avintia Racing + 10,033
18. Jordi Torres, Avintia Racing + 10,577