Honda ja SE-TEAM kovalla panostuksella enduron SM-sarjaan

Tiimin kuljettajat tarjoavat kokemusta ja nuorta tulevaisuutta laidasta laitaan ja kalustona tulee olemaan Honda CRF-crossimallistosta muokatut 250 ja 450-kuutioiset enduroversiot.

– Olen toiminut jälleenmyyjänä alalla muutaman vuoden ja harrastanut lajia henkilökohtaisesti junnusta lähtien. Liiketoiminta on kasvanut kiitettävän tasaisesti koko ajan ja mielestäni tulevaisuus vaatii oman tiimin enskapuolelle, johon SE-TEAMIN liiketoiminta perustuu lähes täysin. Toki tiimi on ollut olemassa aina, mutta tällaisella panostuksella ja ryhmällä, toiminta on ollut huomattavasti pienempää. Tuttujen kavereiden kanssa pohdittiin mahdollisuutta tulevaan tiimiin ja kaikki lähti etenemään hyvällä vauhdilla. Mukana on nyt  tärkeitä sponsoreita ja yhteistyökumppaneita, jotka mahdollistavat kaiken. Uskon, että tiimi ja Honda saavat menestystä ja sen myötä näkyvyyttä tulevilla kausilla. Toki kaikki asiat etenevät pikkuhiljaa ja kehitämme asioita ja kalustoa koko ajan. Missään nimessä kuljettajien aiemmat merkit ja kalusto eivät ole olleet huonoja, mutta sitä se ei ole kyllä tulevallakaan kaudella! Honda on pyöränä markkinoiden parhaita ja ollut aina kehityksen kärjessä. Hondalla oli ensimmäisenä alumiinirunko, säädettävä ruisku jne.  Aihio, jolla tuskin voi epäonnistua, SE-TEAMIN vetäjä ja omistaja Santeri Enjala kommentoi ja kiteyttää tulevaa tiimiä.

– Tulevalle kaudelle meillä on kuluttajalle valmiita Honda enduromalleja, jotka on tehty crossimalleista. Ne on räätälöity kisavalmiiksi ja niitä on kahta eri mallia. Mallit on nimetty CRF 250/450 RE ja RRE malleiksi. RE-mallina täysin kisavalmis vaativammallekin kuljettajalle, RRE-mallissa kaikki viety vielä hieman pidemmälle. Kilpailijoihin nähden hinnoittelu on enemmän kuin kilpailukykyinen. Ja tarvittaessa teemme niihin muutoksia lisää, mikäli tarvetta ilmenee. Kehitämme kuljettajien mukana kalustoa markkinoiden parhaaksi ja luotettavimmaksi, mitä kuluttajalle voidaan tarjota. Luonnollisesti haemme tiimin myötä menestystä ja näkyvyyttä, mutta tärkeimpänä pointtina on tarjota markkinoille yksi ajettavimmista ja parhaista enduroista. Kisakauden aikana tulemme myös olemaan näyttävästi esillä kaikissa kisoissa, tarjoten samalla merkille mahdollisimman kattavan varaosapalvelun. Olemme tiimin puolesta nöyrästi kiitollisia kuljettajista, joiden kanssa saamme lähteä rakentamaan tulevaisuutta. Uskon, että tällä paketilla poluilla nähdään enemmänkin punaista tulevaisuudessa, jatkaa Enjala.

Oy Brandt Ab:n puolesta MP-puolen vetäjä Pake Manner uskoo samoihin asioihin kuin ”Santtu” Enjalakin.

– Hondalla varmasti yksi luotettavin ja kilpailukykyisin crossipyörä, joka satavarmasti toimii kuten pitääkin MX puolella, ja vähintään yhtä varmasti enskapoluilla. Ongelmana ollut kisavalmiiden pelien toimitus. Toki Hondallakin enskavalmis X-mallisto, mutta sen viimeinen terävyys puutteellinen. Joskin normaalille harrastelijalle täysin riittävä ja ennen kaikkea luotettava paketti. Tällä yhteistyöllä on varmasti tulevaisuutta!

Tulevalle kaudelle lähdetään nöyrällä asenteella, mutta varmasti täysillä. Ohessa lyhyt esittely kuljettajista, kalustosta ja tavoitteista:

* Juha-Pekka Tirkkonen
Viittä vaille valmis putkimies ja vuosia 28. Saavutuksia luokassa 4T 250cc neljäs sija ja tavoitteena mitali tulevalta kaudelta.

* Miko Mellin
Samassa luokassa kuin yllä mainittu ja ikää Mikolla 22 vuotta.
Saavutuksia:
2007: SM-Nuoret 2.
2008: A 125 4:s ja nuoret 3:s.
2009: A 125 3:s ja nuorissa 2.
2010: A 125 5:s.
2011: A-avoin 4:s

* Oskari Kantonen
25-vuotias Liiketalouden opiskelija voitti legendaarisen Päijänneajon 2011. Oskarin kalustona tulee olemaan Honda CRF 450RRE ja tavoitteena Päitsin voiton uusiminen. Mikäli näin käy, on voitto historiallinen, Hondalla ei ole ennen voitettu kyseistä kilpailua. Samalla miehen tavoitteena Suomen mestaruuden uusiminen.
Saavutuksia:
2004: SM 3. nuoret.
2007: SM 3. avoin, EM 6. juniorit.
2008: SM 2. avoin luokka.
2009: SM 4. avoin luokka, EM 5. E2-luokka.
2010: SM 1. avoin luokka, MM 12. E3-luokka.
2011: SM 1. avoin luokka, Päijänteen Ympäriajo 1.

* Tuomo Karsisto
Vasta 19 vuotias Tuomo edustaa tiimin junioripuolta nousujohteisella urallaan. 2009 kaveri nousi A-luokkaan ollen seuraavana vuonna nuorten SM 5. Kuluneella kaudella tuleva talonrakentaja oli junnuissa pykälää parempi.

* Sasu Enjala
Vanhempi Enjala näytti muille kaapin paikan voittamalla V 40 Cupin Mestaruuden.  Kolmen lapsen isä ajaa tulevan kauden Hondan pikkunelarilla ja tarkoituksena uusia voitto myös 2012.

* Santeri Enjala
Keskittynee liikkeen ja tiimin vetämiseen, mutta aikataulun mukaan ajaa SM-avointa.