Honda on esitellyt CB4 Interceptor -konseptimalliin perustuvan Hawk 1100:n. Konseptimallin nelisylinterinen rivimoottori on tuotantomallissa vaihtunut kaksisylinteriseen moottoriin.
Honda esitteli viime syksynä CRF1100 Africa Twinin runkoa ja moottoria käyttävän matkapyörä NT1100:n. Nyt mallistoa laajennetaan edelleen samalla menetelmällä, kun Honda on esitellyt Africa Twinin perustekniikkaan pohjautuvan Hawk 1100:n. Saman rungon ja moottorin käyttäminen laskee sekä tuotekehityskustannuksia että suuremman valmistusmäärän takia myös tuotantokustannuksia. Mainittujen mallien lisäksi myös Rebel 1100 käyttää samaa moottoria, joskin sen viritysastetta on custom-mallia varten vähän laskettu.
Hawk 1100 on ulkoasultaan café racer -tyylinen ja siten selvästi sirompi kuin Africa Twin tai NT1100. Se muistuttaa retrohenkisen katteensa ansiosta erityisesti MV Agusta Supervelocea ja Triumph Speed Triplen RR-versiota. Tarkkoja teknisiä tietoja ei vielä ole paljastettu, mutta kuvien perusteella NT1100:n 150 millimetrin joustomatkoja on edelleen lyhennetty. Edessä on Showan SFF-BP -teleskoopit eli ”Big Pistonit”.
Myös alkuperäiset 1950- ja 1960-luvun itse rakennetut café racerit olivat selvästi sirompia ja pelkistetympiä kuin lähtökohtansa, joten sikälikin Africa Twiniä ja NT1100:aa sirompi Hawk 1100 noudattaa alkuperäistä café racer -tyylisuunnan ideaa.
Konseptivaiheessa CB4 Interceptoriin oli asennettu nelisylinterinen rivimoottori, joka oli peräisin CB1000R:stä. Tuotantovaiheessa moottori on vaihtunut Africa Twinistä tuttuun 1084-kuutioiseen rivikakkoseen. Teho- ja vääntölukematkin ovat oletettavasti samat eli 102 hevosvoimaa ja 104 newtonmetriä. Vielä ei ole varmaa, saako Hawk 1100 manuaalivaihteiston lisäksi myös DCT-vaihtoehdon.