Honda Gold Wing 2021 – laihdutuskuuri ohi

Honda GL 1800 Gold Wing Tour

Vuoden 2018 uudistuksessa Gold Wing hoikistui ja muuttui ketterämmäksi. Nyt otetaan uusi suunta lisäämällä mukavuutta ja tavarankuljetuskapasiteettia.

Vuoden 2018 perusteellinen uudistus oli ensimmäinen Gold Wingin historiassa, kun se ei saanut lisää kokoa ja painoa. Uutta kevyempää suuntaa Honda perusteli sillä, että asiakaskyselyiden perusteella motoristit haluavat mieluumminkin urheilullisempia ominaisuuksia ja pienempi tavarankuljetuskapasiteettikin riittää. 

Kolme vuotta täysin uusi Gold Wing on ehtinyt olla markkinoilla, ja ilmeisesti Honda on nyt saanut vastaanottaa toisenlaista palautetta, sillä vuoden 2021 Gold Wing kasvaa sekä mukavuudeltaan että laukkujen litratilavuudeltaan.

Takalaukun tilavuus kasvaa 50 litrasta 61 litraan. Muutosta perustellaan sillä, että 11 litraa kasvaneeseen laukkuun mahtuu paremmin kaksi umpikypärää. Kolmen laukun kokonaiskapasiteetti on muutosten jälkeen 121 litraa.

Toinen merkittävä muutos on uudet satulat ja siinä yhteydessä matkustajan korkeampi selkänoja, joka on entisen 16 asteen sijaan kallistettu 23 astetta taaksepäin. Lisää mukavuutta siis. Ja kun vielä audiojärjestelmäkin on päivitetty paremmaksi, niin parantuneesta mukavuudesta pääsee matkustajan lisäksi nauttimaan myös kuljettaja. 

Muu tekniikka pysyy ennallaan. 1833-kuutioinen boxerkuutonen puskee edelleen 125 hevosvoimaa ja vääntää 170 newtonmetrin verran. Kuusivaihteisen manuaalilaatikon sijaan voi halutessaan lisähintaan valita seitsenportaisen DCT-kaksoiskytkinvaihteiston. Hinnat pysyvät ennallaan.

Honda GL 1800 Gold Wing 46 490 €

Honda GL 1800 Gold Wing Tour DCT 50 950 €

2018 Gold Wingin koeajo:

Uusin numero