Dunlopilta uusi rengas crossipyörille – Geomax MX33

Viime vuonna Dunlop testasi uusia teknologioita MXGP-kisoissa. Testattavana oli muun muassa parannettu pintakuvio, jossa on vahvistukset olka-alueiden välissä.

Ne yhdessä uuden lohkokuvion kanssa tuottivat paremman halkeamien vastustuskyvyn lujalla keskikovalla alustalla ajettaessa. Dunlop havaitsi myös, että täysin uusi seos, jonka viiltojen kestävyys on parempi, auttoi myös osaltaan tekemään renkaasta kestävämmän. Lisäämällä tällaisia teknologioita Geomax MX33 -renkaaseen Dunlop on luonut renkaan, jonka käyttösovellusten valikoima on suurempi kuin edeltäjänsä, kisoja voittaneen Geomax MX3S -renkaan.

Dunlop on myös todistanut ainutlaatuisen ja patentoidun ”progressiivisen kaarreajolohkoteknologiansa” toimivuuden koko Geomax-mallistossa. Tämä teknologia tunnetaan ehkä paremmin ”Block-in-a-Block” -teknologiana. Tämä tuottaa progressiivisemman kaarreajokäyttäytymisen ja auttaa kuljettajia hallitsemaan liirtoja.  Geomax MX33 -mallissa Dunlop on lisännyt tämän teknologian myös eturenkaaseen.

Monipuolinen suorituskyky kaikissa maastoissa

Geomax MX33:n suorituskyky on optimaalinen maastoasteikon kummassakin päässä.  Siksi Geomax MX33 toimii loistavasti myös kovemmilla keskikovilla alustoilla, toisin kuin edeltäjänsä, jossa painotettiin pitoa pehmeissä olosuhteissa. Tämä rengas on suunniteltu antamaan kilpaileville kuljettajille etua vaihtelevissa olosuhteissa, mutta se tarjoaa myös tavallisille maastokuskeille paljon monipuolisemman ”joka-maaston” renkaan.

Ajotuntuma ja ohjausvaste tärkeät Geomax MX33:ssa

Dunlop on tehnyt tiivistä yhteistyötä MXGP-sarjan huippukuljettajien kanssa, mikä on auttanut Dunlopia parantamaan ajotuntumaa, mukavuutta ja hallittavuutta Geomax MX33 -renkaassa. Dunlop havaitsi, että ohuempi ja pitempi kärjen muoto saa sivun muuttamaan muotoaan tasaisesti, kun renkaaseen kohdistuu kuormitusta. Tämä parantaa vakautta ja ohjausvastetta.  Tämä ominaisuus yhdessä mukautuvamman renkaan rakenteen kanssa tekevät rungon muodonmuutoksesta hallitumpaa ja parantavat iskunvaimennusta.

Dunlop lisäsi myös tämän ”runkojännityksen säätöjärjestelmän” parantaakseen ajotuntumaa ja hallittavuutta. Yhdessä täysin uuden, ultrahienoja hiukkasia sisältävän seoksen kanssa se tuottaa huomattavasti paremman pidon.

”Menestyksemme FIM MXGP -maailmanmestaruussarjassa on auttanut Dunlop-kuskeja voittamaan huipputasolla. Hyöty on kuitenkin molemminpuolinen. Olemme myös saaneet huippukuskeilta selkeää palautetta siitä, mitä he tarvitsevat renkaalta voidakseen voittaa. Siksi olemme panostaneet Geomax MX33:n monipuolisuuden laajentamiseen, jotta voimme valmistaa alan ensimmäisen todellisen hybridirenkaan pehmeille ja keskikoville alustoille”, sanoi Dunlop Motorcycle Europen tuotepäällikkö Dmitri Talboom.

Geomax MX33 täydentää Dunlopin MX-renkaiden mallistoa. Vastikään lanseerattu Geomax MX12 on täydellinen hiekalla ja mutaisissa olosuhteissa, kun taas Geomax MX52 on todistetusti toimiva voittaja keskikovassa ja kovassa maastossa.

Geomax MX33 on saatavilla kuutena eturengas- ja yhtenätoista takarengaskokona.

Eturengas:
60/100 – 10
60/100 – 12
60/100 – 14
70/100 – 17
70/100 – 19
80/100 – 21

Takarengas:
70/100 – 10
80/100 – 12
90/100 – 14
90/100 – 16
100/100 – 18
110/100 – 18
120/90 – 18
100/90 – 19
110/90 – 19
120/80 – 19
120/90 – 19
 

Uusin numero