Dunlop lupaa 64 prosenttia paremman kulutuskestävyyden uudelle eturenkaalleen


Dunlop TrailSmartin tilalle on kehitetty tärkeimpiin kokoihin uusi TrailSmart Max. Siinä on pyritty parantamaan käsittelyä ja kestävyyttä, mikä on tärkeää erityisesti pitkiä seikkailuja suunnitteleville motoristeille.

Adventure-luokka on moottoripyörämarkkinoiden nopeimmin kasvava segmentti, johon tulee uusia, suurempitehoisia, seikkailunhaluisiin motoristeihin vetoavia pyöriä. Dunlop lanseerasi TrailSmart-mallin vuonna 2015. Dunlop ei kuitenkaan jäänyt lepäämään laakereilleen, vaan paneutui kehittämään uusia teknologioita, joilla saavutettaisiin luokan paras käsittely ja kulutuskestävyys. Tämän seurauksena syntyi uusi rengas – TrailSmart Max.

TrailSmart Maxin kudosrakenteessa käytetään raionia. Se tarkentaa ohjausta ja Dunlopin saumattomaan vyörakenteeseen (JLB) yhdistettynä se nopeuttaa renkaan lämpenemistä ja parantaa renkaan käyttäytymistä erilaisissa lämpötiloissa ja olosuhteissa. Tämä paranneltu rakenne yhdessä uuden etuprofiilin kanssa parantaa kulutuskestävyyttä huomattavasti. Yhtiön sisäisissä testeissä uusi 120/70R19 -eturengas osoittautui 64 % edeltäjäänsä kestävämmäksi.

Myös takarengasta on paranneltu Dunlopin MT- eli Multitread-seosteknologialla. Seosyhdistelmä tuottaa 15 prosenttia edeltäjää paremman kulutuskestävyyden ja parantaa kaarreajosuorituskykyä, etenkin suurempitehoisissa uuden sukupolven Adventure-pyörissä.
TrailSmart Maxin pintakuvio on nimeltään xGT eli ”Cross Groove Tread”. Tässä erikoispinnassa käytetään uutta seosta, jonka märkäpitoa parantava silica-pitoisuus on suuri. TrailSmart Max on saatavissa on uusimmille malleille tarkoitettuina kokoina. Nyt saatavilla on esimerkiksi BMW R 1200 GS:n eri versioiden rengaskokoja 110/80R19 ja 120/70 R19 sekä 150/70R17 ja 170/60 R17. Myös Honda Africa Twiniin sopivat 90/90-21- ja 150/70 R18 -koot löytyvät uuden renkaan valikoimista.

Uusin numero