Uusi Ducati Panigale V4R tuottaa vakiovaimentimella 221 hevosvoiman huipputehon ja Akrapovicin vaimentimella luvattu lukema on 234 hevosvoimaa.
Ducati esitteli sunnuntai-iltana uuden Panigale V4R:n jolla se tähtää Superbiken MM-sarjaan. Iskutilavuus on 998 kuutiosenttimetriä, kun se viime kaudella esitellyssä Panigale V4 Stradalessa on 1103 kuutiosenttimetriä. Ducati lupasi jo aikaisemmin, että iskutilavuuden pienennyksestä huolimatta teholukema ei tule laskemaan, ja eilen nähtiin että tehoa on pystytty jopa kasvattamaan 7 hevosvoimalla.
Kuten ennakoitiin, niin litratehon kasvuun on vaadittu sekä kierrosluvun nostamista että suurempia ruiskurunkoja. Kampiakselia on kevennetty 1,1 kiloa ja titaaniset kiertokanget ovat 100 grammaa kappaleelta kevyempiä, jolloin kierrosluvunrajoitin on voitu nostaa 1-5 vaihteilla 16 000 kierrokseen ja 6-vaihteella 16 500 kierrokseen. Ruiskurunkojen halkaisijaa on kasvatettu neljällä millillä.
Vakiovaimentimella teholukemaksi luvataan 221 hv / 15 250 r/min ja vääntölukemaksi 112,4 Nm / 11 500 r/min. Akrapovicin vaimentimella ja hieman korkeammilla kierroksilla lukemaksi luvataan 234 hv / 15 500 r/min.
Ducati ilmoittaa kuivapainoksi Akran vaimentimella ja rata-ajoon karsittuna (ilman peilejä ja kilpitelinettä) 165 kiloa, jolloin tehopainosuhteeksi saadaan häkellyttävät 1,42 hv/kg.
Elektroniikkapaketissa uutta on varikkonopeudenrajoitin sekä lap timer. Perus-Panigalesta tuttuja varusteita ovat mm. EVO-versiot kaarre-ABS-jarruista, luistonestosta, quickshifteristä, moottorijarrusäädöstä sekä Data Analyzer. Alla pyörivät Marchesinin valmistamat takoalumiinivanteet ja takasvingin kiinnityskohta on säädettävissä. Alustana on Öhlinsin ”mekaaninen” jousitus. Katteet ovat 38 milliä puoleltaan leveämmät tarjoten kuljettajalle paremman suojan.