Takana on siis pitkä, kuiva kausi Hondan ja Yamahan takana. Ducati uskoo kuitenkin palaavansa ensi kaudella voittokantaan siitäkin huolimatta, että vielä vaiheessa oleva uusi GP15-pyörä rullaa radoille odotettua myöhemmin.
Hondan ja Yamahan kauden 2015 prototyyppipyöriä päästiin testaamaan jo viime kesänä, joten Ducati tulee tässä suhteessa näitä kuukausia jäljessä.
GP15-pyörän ensi-ilta nähdään näillä näkymin vasta talvikauden toisella testijaksolla 23.-26. helmikuuta Malesian Sepangissa.
”Harkittu riski”
– Uusi pyörä on vähän myöhässä, luonnehtii Ducati-pomo Paolo Ciabatti.
Ducatilla ei ole Ciabattin mukaan kuitenkaan mitään syytä painaa paniikkinappulaa, päinvastoin.
– Myönnetään, saamme uuden pyörän vasta Sepangin toiselle testijaksolle, mutta päätimme jättää startin vähän myöhäisemmäksi sen sijaan että olisimme kiirehtineet vielä raakileella pyörällä. Tämä on oikea taktiikka. Pyörä kuten moottorikin ovat täysin uusia ja töitä vielä paljon tehtävänä.
– Tämä on ollut harkittu riski ja aiomme tehdä oikeat asiat oikeaan aikaan. Olen erittäin luottavainen sen osalta, että pystymme haastamaan muut voitoista ensi kaudella, toteaa Ciabatti toiveikkaasti.
GP15-pyörät ovat ainakin kauden alussa ainoastaan tehdastiimin kuljettajien Andrea Dovizioson ja Andrea Iannonen käytössä. Satelliittitiimien kuljettajat lähtevät maaliskuun lopulla käynnistyvään kauteen viime vuoden GP14 ja GP14.2-pyörillä.
– Se on varsin kilpailukykyinen pyörä, kuten viime kaudella nähtiin. Pramac-tiimin kuljettajista Danilo Petrucci käynnistää kauden GP14- ja Yonny Hernandez GP14.2-pyörällä, Ciabatti vahvistaa.