Ducati Supersport 950 saa uuden ulkoasun ja lisää elektroniikkaa

Ducati Supersport 950:n sporttisempi ulkonäkö korostaa sukulaisuutta Panigale-malleihin. Kuvan S-version jousitus on Öhlinsiltä. Kuva: Ducati.

Euro5-päivityksen yhteydessä uudistunut Ducati Supersport 950 on saanut uuden ulkonäön lisäksi elektroniikkapäivityksen.

Ducati on uudistanut neljä vuotta sitten esitellyn Supersport-mallin ulkonäköä urheilullisempaan ja aggressiivisempaan suuntaan. Päivitetyn Supersport 950:n uusi ulkonäkö korostaa päiväajovalolla varustettuine LED-ajovaloineen ja kylkien ilmanpoistoaukkoineen sukulaisuutta Panigale-malleihin. S-mallissa sporttisuutta lisää takasatulan kate.

Lisäksi Supersportiin on asennettu 6-akselinen IMU-yksikkö, joka tarjoaa tietoa pyörän liikkeistä kaarre-ABS-jarruille, sutimisen- ja keulimisenestolle sekä quickshifterille. Ajoasetuksia on kolme, ja niitä säädetään 4,3-tuumaisen TFT-näytön avulla. Mallin katteiden lisäksi myös näytön ulkoasua – sekä valikkologiikkaa – on lainattu Panigale-malleista.

Moottorina on tuttu 937-kuutioinen V2, joka tuottaa myös Euro5-muodossaan 110 hevosvoimaa 9000 kierroksella ja 93 Nm 6500 kierroksella. Väännöstä 80% on käytettävissä jo 3500 kierrokselta alkaen. Malli on saatavilla myös matalatehoisempana, A2-rajoituksen mahdollistavana versiona.

Alustan osalta pyörä on ennallaan. Teräsputkirunkoa kannattelevat täysin säädettävät Marzocchi-haarukka ja Sachs-takaiskunvaimennin ja S-mallissa käytetään niinikään täysin säädettäviä Öhlins-kompomentteja. Molempien versioiden Brembo-jarrut ovat samanlaiset. Edessä on kaksi 320-millistä levyä sekä M4.32-satulat ja takana 245-millinen levy sekä 2-mäntäinen satula. Pyörän märkäpaino on maltilliset 210 kiloa.

Supersport 950 ja Supersport 950 S tulevat saataville helmikuussa 2021.

Uusin numero