Bridgestone lupaa parempia kierrosaikoja

R11 yhdistää Bridgestonen kehittämän teknologian, uuden kumiseoksen sekä rakenteen. Tämän tuloksena rengas tarjoaa suorituskykyä kuviollisten kilparenkaiden segmentissä. Eikä kehitystyössä tingitty piiruakaan kilparenkaille tärkeästä johdonmukaisesta käyttäytymisestä.

”Kilpa-ajossa kaikki kiteytyy luottamukseen. Bridgestonen uusi Battlax Racing R11 tarjoaa kilpakuskeille lisäpitoa ja paremman tuntuman rataan etenkin kaarteissa, joissa luottamus renkaisiin todella punnitaan. R11:n valitsevat kuskit voivat todeta kierrosaikojensa parantuvan välittömästi”, toteaa Nico Thuy, Head of Europe – Motorcycle, Bridgestone Europe.

20172610102927.jpg?itok=gzK51Y03

Bridgestone otti R11:n kehitystyön lähtökohdaksi nykyisen Battlax Racing R10:n ja asetti tavoitteeksi parantaa sen tarjoamaa ajotuntumaa rataan, jotta kuljettajat voivat tavoitella uusia kierrosennätyksiä laajalla käyttöalueella.

Eturenkaassa on käytetty uutta Variable Mono-Spiral -vyörakennetta (V-MSB), joka lisää kosketusalueeseen kohdistuvaa painetta ja parantaa kaarrepitoa. Paremman tuntuman ja luottamuksen ansiosta kuljettaja voi ajaa kaarteeseen entistä suuremmalla nopeudella.

Takarenkaan V-MSB-vyörakennetta hienosäädettiin tarjoamaan optimaalinen muodonmuutos, ja lisäksi renkaassa käytetään GP-vyöteknologiaa, jonka toimivuus on osoitettu sileissä Bridgestone V02 -kisarenkaissa. Tämä näkyy parempana pitona ja johdonmukaisina ominaisuuksina kaikissa tilanteissa renkaan koko käyttöiän ajan.

Pintakuvion kehittämiseksi Bridgestonen insinöörit analysoivat ensiksi renkaan abraasiokulman kiihdytyksessä sekä muodonmuutokset jarrutuksissa ja kaarreajossa. Näin R11:n kuviourat voitiin sijoittaa innovatiivisesti siten, että kaarteissa saavutetaan suurin jäykkyys ja kiihdytyksissä laajin mahdollinen kosketusalue. Samalla varmistetaan nopean lämpenemisen mahdollistava optimaalinen muodonmuutos.

20172610102643.png?itok=hVvADIhR

Uusin numero