Arkistojen kätköistä: maailman tehokkain H-D V-Rod Turbo 2004

Kun virittämiselle antaa pikkusormen, vie se vähitellen koko käden. Tässäkin tarinassa.

Liikkumis- ja kokoontumisrajoitusten ollessa voimassa haluamme tarjota moottoripyöristä ja -pyöräilystä kiinnostuneille lisää lukemista. Nostamme esiin muutamia omasta mielestämme mielenkiintoisia aiemmin julkaistuja artikkeleita, jotka ovat monelta jääneet lukematta tai lukemisen jälkeen jo unohtuneet. Tämä ”Arkistojen kätköistä” -uutinen on järjestyksessään yhdeksäs.

Maailman tehokkain Harley-Davidson V-Rod Turbo 2004

Tämä V-Rod Turbo -juttu on julkaistu melko tarkalleen kolme vuotta sitten. Alkujaan 1130-kuutioinen ja 115-hevosvoimainen Revolution-moottori sai ensin kylkeensä Garret 2554-ahtimen. Takarenkaalta mitattu 190 hevosvoimaa tarkoittaa roimaa lisäystä alkuperäiseen, noin 100 hevosvoiman rengastehoon verrattuna.

Mutta kasvattamalla sekä porausta että iskua saatiin iskutilavuudeksi 1487 kuutiota. Kyytipojaksi eksoottisempia sisuskaluja, kuten billet-kampiakseli, Screamin´ Eagle -nokat, uudet venttiilit, venttiilijouset, ohjurit ja retainerit, suurtehoöljypumppu ja billet-hiilarikytkin. Ongelmien saattelemanakin renkaalta mitattiin 272 hevosvoimaa ja vääntöä 270 newtonmetriä.

Garretin GT2560R-ahtimella ja E85-polttoaineella teholukeman ensimmäinen numero muuttuisi kolmoseksi. Avaa alla oleva linkki ja lue koko tarina luokassaan maailman tehokkaimmasta Harrikasta.

Uusin numero