Suzukilta uusi SV-7GX

Valtavirrasta poiketen Suzuki jatkaa yhä V2-moottorin kanssa, ja esitteli EICMA-messuilla uuden SV-7GX:n.

Suzukin 645-kuutioinen veekakkonen on kestävän moottorin maineessa. Käytön lisäksi se näyttää kestävän myös aikaa, sillä valmistaja yllätti esittelemällä vuonna 1999 päivänvalon nähneen moottorin ympärille rakentuvan uuden crossover-mallin.

SV-7GX on todellakin uusi malli, ei V-Strom-johdannainen. Kerrottujen tietojen perusteella pyörä näyttäisi olevan läheisempää sukua SV 650:lle, sillä moottori on kiinnitetty teräsristikkorunkoon, 41-millisen USD-haarukan joustomatka on 125 millimetriä ja säädettävällä esijännityksellä varustettu takaiskari mahdollistaa 129 millimetrin jouston. Edessä on kaksi 290-millistä jarrulevyä ja nelimäntäiset, aksiaalisesti kiinnittyvät jarrusatulat. Märkäpainoksi ilmoitetaan kohtuulliset 211 kiloa.

Ergonomian kerrotaan olevan rennon pysty. Istuinkorkeus on 795 millimetriä ja pyörän kapea keskikohta helpottaa maahan ylettymistä. Mukavuutta parantavat säädettävä tuulilasi, käsisuojat ja runsas istuinpehmuste. Tankki on 17,4 litran tilavuudesta huolimatta kapea.

645-kuutioinen, 90-asteinen, nyt Euro 5+ -hyväksytty V2 on varustettu Ride-by-Wire-kaasulla, joka mahdollistaa valittavat ajoasetukset, sutimiseneston ja kaksisuuntaisen quickshifterin. Sutimisenestolla on kolme asetusta, minkä lisäksi sen voi sammuttaa. Tuttuja ominaisuuksia ovat Easy Start ja Low RPM Assist.

Kaikki valot on toteutettu LED-tekniikalla, ja etuprojektori ja sen molemmin puolin olevat päiväajovalot tarjoavat mallille tunnusomaisen ulkonäön. 4,2-tuumainen TFT mahdollistaa älypuhelinyhteydellä nuolinavigoinnin sekä paljon muita toimintoja, esimerkiksi keli- ja liikennevaroitukset.

Värivaihtoehtoja on kolme: sini-valkoinen, musta ja harmaa.

Ja Suzukin nyt esiteltyä uuden SV-7-alustan, seuraavaksi voineekin odottaa SV-7S-nakumallia.

Uusin numero