MV Agusta esittelee Giacomo Agostinin kilpauraa ylistävän, rajoitettuna eränä valmistettavan Superveloce 1000 Ago -erikoismallin.
Jos MV Agustalla on perinteisesti osattu jotakin, se on erikoismallien valmistaminen. Nyt valmistaja esittelee Superveloce 1000 Agon, joka on kunnianosoitus 15 maailmanmestaruutta ja 123 osakilpailuvoittoa urallaan ottaneelle Giacomo Agostinille.
Pyörä esiteltiin Agostinin 83. syntymäpäivänä ja valmistusmäärä on 83 kappaletta – kuinkas muuten. Jokainen yksilö kantaa paitsi Agostinin nimikirjoitusta, myös yläkolmioon kiinnitettyä kultaista kylttiä, joka kertoo pyörän järjestysnumeron sarjassa. Pyörän mukaan saa tietysti myös aitoustodistuksen. Ainutlaatuisena seikkana jokaisessa sarjan pyörässä on yksityiskohta, joka on valmistettu Agostinin urallaan voittamasta palkinnosta.
Pyörän hiilikuitukatteiden hopeaa ja punaista yhdistelevä värimaailma on saanut vaikutteita Agostinin käyttämistä MV-kilpapyöristä. Keltaisen sivunumerokyltin sävy toistuu ajovalon kehyksessä. Tyylin viimeistelevät pinnavanteet sekä alcantara-päällysteisen istuimen Agostini-teksti.
Nelisylinterisen moottorin maksimiteho on 208 hevosvoimaa 13000 kierrosella ja -vääntö 116,5 Nm 11000 kierroksella. Venttiilit ovat titaania, kiertokanget taotut ja nokat DLC-pinnoitetut. Värinät pitää kurissa tasapainoakseli. Ilmaa moottori saa 50-millisten läppärunkojen kautta ja polttoainetta syötetään kahdeksalla suuttimella.
Sutimisenestossa on kahdeksan asetusta ja sammutettava keulimisenhallinta on suunniteltu maksimoimaan kiihtyvyyttä. Pakettiin kuuluu myös lähtöavustin. Ajoasetuksista kolme on esiasetettuja (Rain, Sport, Race) ja yksi mahdollistaa kaasuvasteen, väännön, moottorijarrun, moottorin reagoinnin, kierrosarjoittimen ja elektonisen alustan asetusten muokkaamisen. MV:n neljännen sukupolven quickshifter mahdollistaa vaihteenvaihdon ilman kytkintä kaikissa ajotilanteissa. Varustukseen kuuluu myös vakionopeudensäädin sekä säädettävä ABS.
Runko on tuttuun tapaan yhdistelmä teräsputkea ja alumiinikomponentteja. Yksipuoleisen alumiinihaarukan kiinnityspisteen korkeus on säädettävissä. Jousitus on Öhlinsiltä. Edessä on 43-millinen USD-haarukka ja ohjausiskunvaimennin, takana monoiskari. Keulan esijännitys säätyy manuaalisesti, muut säädöt hoituvat elektroniikan avulla. Jarrut toimittaa Brembo. Edessä jarrulevyt ovat 320-milliset ja satulat Stylemat, takalevy on 220-millinen ja satula kaksimäntäinen.
Pyörän ostajat saavat lisäksi Daineselta mittatilauksena valmistettavan Demone GP 3X -nahkapuvun ja AGV Pista GP RR -kypärän, molemmat tyyliin sopivia. Sekä nahkapuvun että kypärän ulkonäköön on haettu vaikutteita Agostinin kilpailuissa käyttämistä varusteista. Lisäksi pakettiin kuuluu takaistuin, takajalkatapit ja pyörän peite.