Kallion siirtymisessä MotoGP-luokkaan yllättävä käänne: pituus ratkaisee?

Hondan tuotantopyörillä kilpaileva Aspar-tiimi on neuvotteluissa tiettävästi varsin pitkällä Superbike-luokan MM-sarjaa Kawasakin tehdastiimissä ajavan ranskalaisen Loris Bazin, 21, kanssa. Lisäksi molempia sarjoja hallinnoiva Dorna haluaisi nähdä ranskalaiskuljettajan ja tässä tapauksessa Bazin MotoGP-luokassa.

Martinezin ”oikea käsi”, Aspar-tiimin tekniikkavelho Gino Borsoi on kuitenkin asiasta vahvasti toista mieltä. Borsoi pitää rr-piireissä miltei jättiläiseksi luokiteltavaa 193-senttistä Bazia aivan liian pitkänä kuljettajana MotoGP-luokan pyörän puikkoihin.

Borsoilla on ollut tässä mielessä pähkäiltävää pyörän rungon säätöjen osalta jo britti Leon Camierin kanssa, joka jatkaa rannettaan potevan yhdysvaltalaisen ex-maailmanmestarin Nicky Haydenin tuuraamista espanjalaistiimissä.

”Pohdimme Kalliota
ja Levertya”

– Ikävä kyllä Baz ei sovi RCV100R-pyörän selkään. Hän taitaa olla pisin ikinä näkemäni kuljettaja. Baz on vielä Camieriakin seitsemän senttiä pitempi. Ja Camierillakin on ollut tämän vuoksi ongelmia sopeutua Haydenin (173 cm) pyörään, Borsoi toteaa italialaisella GPone.com-sivustolla.

Borsoi tyrmää ainakin omalta kantiltaan katsottuna Bazin siirtymisen MotoGP-luokkaan.

– Olemme erittäin pahoillamme Bazin puolesta, koska hän on vasta 21-vuotias ja todella nopea, pyörittelee Borsoi.

Borsoi myöntää samalla, että Kallion nimi on edelleen tapetilla. Sama pätee Suzukilla Superbiken MM-sarjassa kilpailevaan irlantilaiseen Eugene Lavertyyn, 27.

– Pohdimme tällä hetkellä Mika Kalliota ja Eugene Lavertya. Tiedämme jo Mikan ja toisaalta on vaikea arvioida Superbikesta tulevia kuljettajia, tuumii Borsoi.

Uusin numero