
Ducatin tärkein uutuus EICMA-messuilla oli uusi, herkullinen Hypermotard, mutta uusina malleina esiteltiin myös Desmo250 MX ja Desmo450 Enduro. Lisäksi yleisö sai ennakkovilkauksen tulevasta DesertX-mallista.
Ducati esitteli EICMA-messuilla neljännen sukupolven Hypermotardin, joka on näin subjektiivisesti sanoen varsin herkullinen. Malleja on kaksi, Hypermotard V2 ja ylellisempi Hypermotard V2 SP. Moottorina toimii Ducatin uusi, 890-kuutioinen ja 120-hevosvoimainen V2, johon kiinnittyy monokokkirunko. Rakenteen ansiosta pyörä on 13–14 kiloa edeltävää mallia kevyempi. Valmistajan mukaan kyseessä on myös fyysisiltä mitoiltaan kaikkien aikojen pienin Hypermotard.
Perusmallissa käytetään Kayaban jousitusta ja valuvanteita, SP:ssä jousituksen toimittaa Öhlins ja takovanteet ovat reilut puolitoista kiloa kevyemmät. Molemmissa käytetään Sachs-ohjausvaimenninta ja Brembon jarruja, perusmallissa satulat ovat M4.32:t, SP:ssä M50:t ja pääsylinteri PR16/21.
Elektroniikkapaketista löytyy kaikki Ducatille tavanomaiset ajoavustimet, ja uudessa 5-tuumaisessa mittaristossa on kolme valittavaa asettelua.
Muita osaston helmiä olivat ensi kertaa yleisölle esitellyt Monster ja Multistrada V4 Rally, valmistajalle uusia uria uurtavat Desmo250 MX ja Desmo450 Enduro, ennakkovilkaus odotettuun DesertX-malliin sekä Ducatin MotoGP-kuljettajia juhlistavat Panigale V2:n MM93- ja FB63-versiot.