Päivitetty Ducati Multistrada V4 Rally kutsuu pitkille matkoille

Ducati on esitellyt Multistrada V4 Rallyn, jonka kerrotaan olevan ison seikkailijan teknisesti kehittynein versio.

Päivitetty Ducati Multistrada V4 Rally tarjoaa valmistajansa mukaan äärimmäistä mukavuutta, tehoa ja monipuolisuutta sekä huippuluokan teknologiaa nimensä mukaisesti kaikille teille – niin asfaltille kuin sorallekin.

Moottorina toimii tuttu Granturismo V4, joka tuottaa 170 hevosvoimaa ja 121 newtonmetriä. Kampiakseli pyörii hyrrävoimien minimoimiseksi vastapäivään. Matkaajia ilahduttanee, että huoltoväli on 15000 kilometriä ja venttiilivälysten tarkastus on tarpeen 60000 kilometrin välein. Tankkausvälikään ei ole liian lyhyt, sillä tankkiin mahtuu 30 litraa.

Alumiinimonokokkia on päivitetty ja takahaarukan kiinnityspiste on vakauden ja mukavuuden parantamiseksi – erityisesti kuormattuna – entistä korkeammalla. Geometrian yleisellä hienosäädöllä tavoitellaan parempaa tarkkuutta ja tuntumaa. Semiaktiivisen Ducati Skyhook -jousituksen Evo-versiossa käytetään päivitettyä algoritmia ja joustomatkaa on molemmissa päissä 200 millimetriä. Esijännitys säätyy automaattisesti ja jousituksen asetuksia voi muuttaa valitusta ajoasetuksesta riippumatta myös ajon aikana. Jousitukseen on lisätty automaattisesti korkeutta laskeva toiminto, jonka toimintalogiikka on erilainen maastossa ja soralla ajettaessa. Tubeless-pinnavanteet ovat 19/17-tuumaiset.

Mukavuutta on parannettu entistä huomattavasti leveämmällä ja korkeammalla katelasilla ja vakiovarustukseen lisätyillä kahvalämmittimillä. Entistä kookkaampien jalkatappien kumit ovat poistettavissa maastoajoa varten. Laukkujen kiinnityspisteiden ja takalaukkutelineen muutoksilla pyritään parantamaan matkustajan mukavuutta ja uuden keskiseisontatuen kerrotaan olevan helpompi käyttää.

Elektroniikkavarustus on vähintäänkin kattava. Vakiovarustukseen sisältyvään tutkajärjestelmään on lisätty adaptiivisen vakionopeudensäätimen ja kuolleen kulman varoittimen kaveriksi etutörmäysvaroitin. Ducati Vehicle Observer (DVO) toimii kaikkien ajoavustimien tukena. Integroitujen kaarre-ABS-jarrujen jarrutasapainon jakologiikkaa on muutettu. Quickshifter käyttää mikrokytkimen sijaan vaihderummun asentotunnistinta, minkä kerrotaan parantavan toimintaa. Kaarrevaloja on kehitetty ja valoihin on lisätty saattotoiminto. Mittaristona toimii käyttöliittymältään päivitetty 6,5-tuumainen TFT-näyttö, joka mahdollistaa muun muassa navigoinnin ja puhelintoimintojen ja musiikin hallinnan Ducati Connect -sovelluksen avulla.

Varustetasoja on kolme. Perusmalli on Radar. Adventure Travel & Radar lisää pyörään alumiiniset sivulaukut ja istuinlämmityksen sekä kuljettajalle että matkustajalle ja Full Adventure tarjoaa lisäksi Akrapovicin äänenvaimentimen ja hiilikuidusta valmistetun etulokasuojan. Värivaihtoehtoja on kaksi: punainen mustilla vanteilla ja vihreä kullanvärisillä vanteilla.

Uusi Ducati Multistrada V4 Rally tulee saataville marraskuussa 2025.

Uusin numero