Gary Johnson: katuratakuski oppii uuden radan niksit nopeasti
Uusimmat
”Mikään ei voita kuutiotuumia”. Tätä sanontaa kunnioittaen thaimaalaismotoristilla on nyt Honda MSX, jossa tehoa on 195 hevosvoimaa ja vääntöäkin mukavat 132 newtonmetriä.
Jos kyseinen teho- ja vääntölukeman yhdistelmä kuulostaa tutulta, niin ei ihme, sillä lukemat ovat peräisin Ducati Panigale 1199R:stä. Kun Ducatin moottorin sulloo Honda MSX:n runkoon ja vaihtaa pyörään myös Ducatin etuteleskoopit ja jarrut, niin lopputuloksena on suhteellisen suorituskykyinen MSX.
Honda MSX 125:n teho alkuperäiskunnossa on 9,6 hevosvoimaa ja vääntöä siinä on 10,9 newtonmetriä. Teholukema on siis tässä virityksessä 20-kertaistunut ja vääntö kasvanut 12-kertaiseksi. Kuka tekee vastaavan ensimmäisenä Suomessa?