KTM 890 Adventure: asfaltille ja soralle

KTM:n mukaan uusi 890 Adventure sopii yhtä hyvin soralle kuin asfaltillekin. Kuva: KTM.

890 Adventure R/Rally -mallit hiljattain esitellyt KTM on lisännyt 890 Adventure -malliston alapäähän yksinkertaisemman, mutta mahdollisesti sorapainotteisempia malleja monipuolisemman 890 Adventuren.

Aiemmin esiteltyjen 890 Adventure R/Rally -mallien tapaan 890 Adventuren kohokohta on uusi 899-kuutioinen moottori, joka tuottaa 105 hevosvoimaa ja 100 newtonmetriä. 20 prosentilla kasvaneet kampiakselin pyörivät massat parantavat käytöstä matalilla kierroksilla ja vakauttavat kaarreajoa. Muiden mallien tapaan myös 890 Adventuren kytkin on vahvistettu.

Päivitetty WP Apex -takaiskari on saanut uuden paluuvaimennuksen säädön. Lisäksi esijännitys on säädettävissä. Joustomatka on molemmissa päissä 200 mm ja alustan asetukset on laadittu toimimaan sekä kestopäällysteellä että soralla, mitä tukevat myös ensiasennuksena vanteilta löytyvät adventure-renkaat.

Yleisesti ottaen mallin varustus on varsin tyypillinen Adventure-pyörälle. 20-litrainen tankki mahdollistaa seikkailut pitkälle polttoasemaverkoston ulottumattomiin, mittariston virkaa toimittaa puhelinliitännän mahdollistava TFT-näyttö, ABS ja sutimisenesto tunnistavat kallistuksen ja istuimen korkeus on säädettävissä. Pyörän monikäyttöisyyttä voi parantaa entisestään lisävarustein, joihin sisältyvät vakionopeudensäädin, quickshifter+, istuin- ja kahvalämmittimet, KTM My Ride -navigointi sekä erilaisia laukkuratkaisuja.

KTM 890 Adventure on saatavilla joulukuusta 2020 alkaen.

Uusin numero