Imatran Moottorikerhon puheenjohtajan Sami Backmanin mukaan tulos on tavoitteen mukainen. Hyvään taloudelliseen tulokseen on päästy kovalla työllä, mutta siihen on monta muutakin syytä, mm. aktiivinen talkooväki sekä tapahtumaa suosineet sääolosuhteet. Pelkästään Imatran moottorikerhon talkooväki teki tapahtuman eteen noin 8000 talkootyötuntia. Lisäksi tulee muiden kerhojen työmäärä, joka on noin 3000-4000 tuntia. Muille kerhoille näistä talkootunneista on maksettu myös korvausta, joka on yhteissummaltaan 30-40 000 euroa. Se onkin monelle kerholle tärkeä varainhankintakeino.
Imatranajon kustannukset olivat suuruusluokaltaan 700 000 euroa. Suurin tuloerä on vajaat 20 000 myytyä pääsylippua, joista kertyi 400 000 euron tulot. Osa noin 40 000 euron tuloksesta jätetään pahan päivän varalle puskuriksi. Se ”paha päivä” voi tarkoittaa esimerkiksi sitä, että tapahtuman aikana sää ei jatkossa suosisikaan niin kuin parina viime vuotena.
Imatranajon taloudellisesta tuloksesta kirjoitti ensimmäisenä Uutisvuoksi-lehti.