Hiilikuidulla höystetty MV Agusta F4 Claudio


MV Agusta on esitellyt F4 Claudio erikoismallin, joka muiden erikoisuuksien lisäksi on saanut kokonaan hiilikuidusta valmistetut katteet sekä BST-hiilikuituvanteet.

Vuonna 1997 yleisölle esitelty MV Agusta F4 on kestänyt hyvin aikaa. Ensiesittelyn jälkeen se nimettiin alan piireissä maailman hienoimmaksi moottoripyöräksi. Vielä yli 20 vuoden jälkeenkin linjat ovat ajan hermolla. Siitä on esitelty useita variaatioita ja erikoismalleja kuten F4 1000 Ago, F4 1000 Senna sekä F4 1000 Tamburini. Nyt ne saavat ansaitusti jatkoa Claudio Castiglionin kunniaksi valmistetusta F4 Claudio -mallista.

Kevyen ja tasapainotetun kampiakselin ja titaanisten kiertokankien ansiosta kierrosluvunrajoitin on 14 200 kierroksen kohdalla. SC Project -kisavaimentimella huipputehoksi luvataan 212 hv / 13 600 rpm ja vääntölukemaksi 115 Nm / 9300 rpm. Kuivapaino on vain 175 kiloa.

Ohjaustankoon on vaihdettu racing-tyyppiset pienet ja pyöreät katkaisimet. Moottorikarttoja on neljä: Normal, Sport, Rain ja Custom, jossa kuljettaja voi säätää mm. kaasunvastetta ja moottorijarrutuksen määrää. Luistonesto on 8-portainen ja STM-luistokytkin kuuluu varustukseen, samoin molempiin suuntiin toimiva quickshifter. Jarruina on Brembon Stilema -radiaalisatulat.

Katteet ovat kokonaisuudessaan hiilikuitua, samoin eteläafrikkalaisen BST:n valmistamat vanteet. Jousitus tulee Öhlinsiltä, edessä NIX30 ja takana TTX36. Huippunopeuksi valmistaja lupaa 302 kilometriä tunnissa.

Uusin numero