Harley-Davidson uudistaa Softail-mallit vuodelle 2018

Harley-Davidson julkistaa 115-vuotisjuhlansa kunniaksi yhden suurimmista tuotekehitysprojekteistaan, jonka tuloksena vuoden 2018 mallisto täydentyy kahdeksalla uudella Softail-customilla. Täysin uusissa Fat Boy, Heritage Classic, Low Rider, Softail Slim, Deluxe, Breakout, Fat Bob ja Street Bob -moottoripyörissä on aiempaa jäykempi ja kevyempi teräsrunko sekä ensiluokkainen etu- ja takajousitus. Voimanlähteinä Milwaukee-Eight 107- ja 114 -moottorit.

Kahdeksan uutta Softailia on suunniteltu sekä Harley-Davidsonin historiaa että nykyajan ajovaatimuksia kunnioittaen, minkä tuloksena syntynyt muotoilu erottaa mallit selvästi paitsi edeltäjistään myös toisistaan. Uudelleen tyylitelty alusta tarjoaa mukavuutta ja tehokkuutta kuljettajille, jotka haluavat tehdä omasta moottoripyörästään yksilöllisen.

Uusi alusta ja huippuluokan jousitus

Kevyt ja jäykkä runko yhdistettynä klassiseen hardtail-tyyliin takaavat nykyaikaisen ajokokemuksen. Uusi alusta mahdollistaa entistä laajemmat kallistuskulmat useille Softail-malleille, terävämmät käännökset, nopeamman kiihdytyksen, ketterän ja kevyemmän ajon, sekä seisontatuen helpomman käytön.
Jäykkä hiiliteräksinen putkirunko ja takahaarukka muodostavat uuden Softail-alustan ytimen. Moottoripyörän runko on jopa 65 % jäykempi kuin aiemmissa Softail-malleissa, minkä ansiosta koko alustan jäykkyys on kasvanut 34 %. Uusi muotoilu on myös vähentänyt komponenttiosien määrän puoleen ja vähentänyt hitsaamisen tarvetta 22 %.
Saatavilla on kaksi yksilöllistä takahaarukkaa – yksi kapeammille ja toinen leveämmille renkaille. Leveä runko on 5,89 kg (15%) kevyempi, kun kapea runko on puolestaan keventynyt 8,16 kg (20%). Takahaarukka välittää takapyörän liikkeen istuimen alla olevalle monoiskunvaimentimelle samalla säilyttäen klassisen hardtail-ilmeen.
Uusi ohjausakselin kulma ja jättö parantavat hallittavuutta. Uusi monoiskunvaimentimella varustettu takajousitus säilyttää hardtail-ilmeen, minkä lisäksi pyörän muokattu geometria parantaa pitoa ja hallittavuutta. Jousen esisäätö mahdollistaa 217 kg säätövälin ylimääräiselle kuormalle.
Vuoden 2018 Softailit ovat jopa 17 kg aiempaa kevyempiä. Osassa malleista on erityisesti uutta runkoa varten suunnitellut renkaat. Uudet satulamallit ja -materiaalit tarjoavat istuvamman vaihtoehdon erilaisille kuljettajille.

Kaksi uutta moottorivaihtoehtoa

Kaikkia vuoden 2018 Softail-malleja vauhdittavat Milwaukee-Eight 107 ja 114 V-Twin -moottorit. Milwaukee-Eight-moottoreissa on ikoninen 45-asteen V-Twin-sylinterikulma ja muskeleita korostava ylhäältä alas kapeneva muoto.
Uuden Softailin runko paketoi moottorin tiiviisti sisäänsä samalla vahvistaen alustan jäykkyttä. Softailien Milwaukee-Eight-moottoreissa on lisäksi hienosäädetty kahden tasapainoakselin järjestelmä, joka vähentää moottorin tärinää säilyttäen kuitenkin Harley-Davidsonille ominaisen äänen ja tunteen.

 

Uusin numero