Vihdoin uusi GSX-R 1000

Suzuki nostaa GSX-R:n parrasvaloihin kahdeksan vuoden hiljaisuuden. Uusi GSX-R tulee saataville vasta kauden puolessa välissä, mutta Suzukin tarkoituksena on joka tapauksessa nousta jälleen luokkaykköseksi. 
 
Alumiinipalkkirunko ja 999-kuutioinen rivinelonen ovat täysin uusia. Jälkimmäisessä käytetään muuttuvaa venttiilien ajoitusta, Suzukin mukaan ensimmäistä kertaa superbikessä.  
 
Pyörän alustasta löytyy Showan huippuvaimentimet. Valmistajan Balance Free Forkin luvataan omaavan erittäin laajan säätöalueen. Kuinka paljon yhteistä sillä on Kawasaki ZX-10R:n Showa-haarukan kanssa jää nähtäväksi. Myös takajousituksessa käytetään Showan Balance Free –teknologiaa (BFRC). Alusta on molemmissa päissä täysin säädettävä, mutta ilman muiden valmistajien standardiksi nostamaa elektroniikkaa.  
 
Kaikkea GSX-R:ssä ei kuitenkaan tehdä vanhalla tavalla. Quickshifter nopeuttaa vaihtamista ja kaasuläppiä ohjaa ride-by-wire, mikä mahdollistaa 10-portaisen luistoneston asentamisen. Suzuki ei kuitenkaan käytä pyörän liikkeitä analysoivaa IMU-yksikköä pyörän elektroniikan ohjaamiseen, eli GSX-R:n kuljettaja joutuu itse kantamaan vastuun ajamisestaan. 

Liikennevaloista pääsevät kuitenkin kädettömämmätkin kuskit ripeästi liikkeelle launch control –järjestelmän avulla.

Uusin numero