Bild
Seuraava artikkeli
Espargaro kuvailee kisainssille pyörän käytöstä. Tietokonetta näpelöivä Erkki Siukola lataa keskustelun tuloksen pyörän järjestelmiin.

Sekunnin ero neljäsosa resursseilla

Racebike

Erkki Siukola tietää, miten resursit vaikuttavat MotoGP:ssä. Hän on työskennellyt isoissa ympyröissä, mutta myös pienemmät kuviot ovat tuttuja.

MotoGP-sarjan kuninkuusluokan, MotoGP.n Aprilian tehdastiimin pilotti Aleix Espargaro on keskimäärin sekunnin verran hitaampi, kuin Yamahan tehdastallin Maverick Vinales. Tuo häviävän pieni, mutta racing ympyröissä iso ero selittyy Espargaron taustalla vaikuttavan Erkki Siukolan mukaan resursseilla.

”Pienemmät resurssit. Suhde on kutakuinkin sellainen, että Yamahalla on MotoGP-projektissa noin 200 työntekijää ja meillä Aprilialla 50-60”, pähkäili Siukola Aprilian varikkoboxissa.

Pälkäneläinen Siukola tietää asian, sillä hän oli muutama vuosi takaperin mukana myös Yamahan MotoGP-tiimissä.

”Tilat Aprilialla on hyvät ja siellä mahtuisi työskentelemään paljon  enemmänkin väkeä.”

”Yamaha on paljon valmiimpi kun pyörä tulee radalle, me joudutaan tekemään koko ajan kehitystyötä myös kisoissa”, kuvailee Siukola.

 

Hei!

Ymmärrämme, että käytät adblockeria, mutta toivottavasti voit sulkea sen sivustomme osalta. Mainokset ovat perusedellytyksenä sille, että voimme ylläpitää sivustoa.