Bild
Seuraava artikkeli

Johann Zarcolla kaksijakoiset fiilikset uudesta työkalustaan KTM:llä: ”Ehkä hiukan liian hidas”

Racebike

Zarcolla pieniä ongelmia RC16-pyörän kanssa, mutta se saattaa olla positiivinen ongelma.

Johann Zarco on nähty tuloslistan kärkipäässä jo pitkän aikaa Yamaha Tech 3-tiimin kalustolla. Nyt mies teki debyytin KTM RC16-pyörän satulassa, eivätkä kaikki asiat sujuneet kuin elokuvissa. Zarco oli molempina päivinä ensimmäinen mies radalla, ja on selvää, että hän haki pelkästään tuntumaa uuteen peliin. Aluksi laitettiin kaikki palikat kohdalleen ja ajettiin, mutta kisamies on kisamies. Sellainen haluaa saada tuloksia mahdollisimman nopeasti.

Ensimmäisenä päivänä Zarco oli 17:s ja toisena 20. Molempina päivinä tuli turpaan tiimikaveri Pol Espargarolta, joka ajoi vikassa GP:ssä podiumille. Yleinen mielipide varikolla oli, että aikaa kuluu, eivätkä tulokset vielä merkitse mitään, mutta kuljettaja oli itse hiukan erimieltä, tuskaillen tiettyjä osa-alueita.

”Hiukan harmittaa kierrosajat, jotka eivät todellakaan tulleet helposti”, Zarco aloitti puheensa medialle.

”Jouduimme tekemään melkoisen määrän töitä, että saimme perusasetukset kohdilleen. Ei siinä ole sen suurempaa draamaa, sillä nyt on kyseessä eka testi, mutta silti fiilikset ovat kaksijakoiset.”
 

Pol Espargaro on tyytyväinen uusiin tiimikavereihinsa.

Zarco tarkensi tuntumaansa pyörään siten, että eniten vaikeuksia tuotti mutkiin sisääntulo.

”Valenciassa pitää olla hyvä tuntuma, jotta voi mennä kovaa kurviin sisään. Se oli nyt ehkä se heikoin juttu. Meillä ei ole ongelmia pidon kanssa, sillä emme voi mennä mutkaan tarpeeksi lujaa. On ehkä hyvä, että tiedämme sen jo nyt heti alkuun”, Zarco sanoi.

Toisena päivänä ongelmat jatkuivat kaatumisten muodossa, mutta Zarco luottaa tietenkin tulevaisuuteen. Töitä on paljon, mutta pyörää on kehitettävä, jotta sillä voidaan menestyä paremmin. Samaa sanoo Espargaro.

”On todella hienoa, että Zarco ajaa KTM:llä ja saimme myös Dani Pedrosan tiimiin testaamaan. Zarcolla on tietotaitoa mutka-ajosta, jossa Yamaha on ollut hyvä, kun taas Pedrosalla on paljon kokemusta elektroniikasta ja muusta tällaisesta tekniikasta. Yhdessä saamme pyörästä paremman ja tulemme saavuttamaan menestystä”

Zarcon tuskailut saattavatkin olla vain pelkkää positiivista KTM:n menestystä ajatellen.

 

Johann Zarco tuskailee, mutta tulee olemaan merkittävä linkki KTM:n kehityksessä.
Valencia MotoGP-testi, päivä kaksi

1. VIÑALES, Maverick Yamaha Factory Racing 1:30.757
2. DOVIZIOSO, Andrea Ducati Team 1:30.890
3. MARQUEZ, Marc Repsol Honda Team 1:30.911
4. MILLER, Jack Alma Pramac Racing 1:30.939
5. PETRUCCI, Danilo Ducati Team 1:30.959
6. MORBIDELLI, Franco Petronas Yamaha SRT 1:30.974
7. RINS, Alex Team SUZUKI ECSTAR 1:31.254
8. NAKAGAMI, Takaaki LCR Honda IDEMITSU 1:31.304
9. ROSSI, Valentino Yamaha Factory Racing 1:31.371
10. ESPARGARO, Aleix Aprilia Racing Team Gresini 1:31.400
11. BAGNAIA, Francesco Alma Pramac Racing 1:31.405
12. LORENZO, Jorge Repsol Honda Team 1:31.584
13. ESPARGARO, Pol Red Bull KTM Factory Racing 1:31.628
14. MIR, Joan Team SUZUKI ECSTAR 1:31.714
15. RABAT, Tito Reale Avintia Racing 1:31.940
16. QUARTARARO, Fabio Petronas Yamaha SRT 1:32.091
17. IANNONE, Andrea Aprilia Racing Team Gresini 1:32.124
18. FOLGER, Jonas Yamaha Test Team 1:32.265
19. PIRRO, Michele Ducati Team 1:32.376
20. ZARCO, Johann Red Bull KTM Factory Racing 1:32.509
21. ABRAHAM, Karel Reale Avintia Racing 1:32.906
22. SYAHRIN, Hafizh KTM Tech 3 Racing 1:33.008
23. SMITH, Bradley Aprilia Racing Test Team 1:33.028
24. OLIVEIRA, Miguel KTM Tech 3 Racing 1:33.798
 

Lue lisää aiheesta: KTM

Hei!

Ymmärrämme, että käytät adblockeria, mutta toivottavasti voit sulkea sen sivustomme osalta. Mainokset ovat perusedellytyksenä sille, että voimme ylläpitää sivustoa.