Bild
Seuraava artikkeli
Supersport kilpailun kolme parasta kuljettajaa: Lee Johnston, Peter Hickman ja Conor Cummins.

Huono sää jatkui Ulster GP:ssä – vain kolme kisaa ajettiin, Hickman oli menestynein kuljettaja

Racebike

Pohjois-Irlannin Ulster Grand Prix omaa perinteitä jo vuodesta 1922 alkaen. Vauhtiviikko päättyi lauantaina 11. elokuuta. Suunnitelluista seitsemästä kisalähdöstä pystyttiin ajamaan vain kolme. Kaikissa ajetuissa lähdöissä oli kaatumisten ja huonojen sääolosuhteiden takia paljon keskeytysten takia viivytyksiä.

Pohjois-Irlannissa on totuttu ajamaan sateella, mutta sellaista tilannetta vältetään, jossa rata on osittain märkä. Kokonaan märkä rata ei estä kilpailujen ajamista.

Kun kilpailut alkoivat, sää oli aurinkoinen. Ensimmäisenä ajettiin Superstock–luokka, jonka voitti Dean Harrison. Toinen oli Peter Hickman, joka jäi voittajalle vain reilut pari kymmenystä. Kolmanneksi sijoittunut mansaarelainen Conor Cummins jäi kärkikaksikosta viitisen sekuntia. Päivän ensimmäinen kisa keskeytettiin punalipuin ja aiheutti viivästyksiä päivän aikatauluihin.

Toinen kisalähtö oli Supersport-luokka, jossa nyt selkeään voittoon ajoi Peter Hickman Triumphillaan. Toinen oli Lee Johnston (Honda) ja kolmas Conor Cummins (Honda). Hickman sai parhaan kuljettajan palkinnon (Man of the Meeting).

Kolmas kisalähtö oli Ulster GP:n pääluokka Superbike, joka kahdesti keskeytettiin punalipuilla. Ensin nousivat punaliput, kun toisen kierroksen aikana britti Davey Todd kaatui saaden murtumia. Järjestäjän mukaan hänen vammansa eivät ole vakavia.

Toisen kerran Superbike-lähtö keskeytettiin heikkenevien olosuhteiden takia. Sumusade heikensi näkyvyyden ja helikopteri ei pystynyt kuvaamaan kovavauhtisella radalla ajavia kuljettajia. Myöskään lippumiehillä ei ollut toisiinsa riittävää näköyhteyttä.

Uusintalähdössä ajettiin vain kaksi kierrosta, kun taas punaliput nousivat keskeytyksen merkiksi huonon näkyvyyden takia.

Myöhemmin voittajaksi julistettiin johdossa ollut Peter Hickman (BMW). Toinen oli Honda-kuljettaja Lee Johnston ja kolmanneksi ajoi David Johnson BMW:ään. Useiden viivästysten ja iltapäivällä alkaneen sateen takia päivän loput kisat peruttiin huonon näkyvyyden takia.

Myös yhdistetty Lightweights ja Ultra-Lightweight –luokkien ajajat aloittivat kilpailunsa, mutta se keskeytettiin pian.

Superstock-kisassa kaatui ranskalainen Fabrice Miguet ja hänen tilansa on järjestäjän ilmoituksen mukaan kriittinen.

Huolimatta vaihtelevasta säästä, yleisöä oli radan varrella kymmeniä tuhansia.

Ulster Grand Prix, 11.8.2018
Tuloksia:

Superstock:
1.Dean HARRISON Kawasaki – Silicone Engineering Racing 13:25.199
2. Peter HICKMAN BMW – Smith’s Racing BMW 13:25.402
3.Conor CUMMINS Honda – Padgett’s Motorcycles 13:30.330

Supersport:
1.Peter HICKMAN Triumph – Trooper Triumph by Smith’s 20:55.456
2.Lee JOHNSTON Honda – Padgett’s Motorcycles 21:03.391
3.Conor CUMMINS Honda – Padgett’s Motorcycles 21:03.432
Superbike:
1.Peter HICKMAN BMW – Smith’s Racing BMW 6:58.116
2.Lee JOHNSTON Honda – Honda Racing 6:59.515
3.David JOHNSON BMW – Tyco BMW Motorrad  7:00.681
 

Hei!

Ymmärrämme, että käytät adblockeria, mutta toivottavasti voit sulkea sen sivustomme osalta. Mainokset ovat perusedellytyksenä sille, että voimme ylläpitää sivustoa.