Kawasaki ZZR 1400 alavääntö

Anonymous

Onko kellään kokemuksia miten kyseinen alavääntö korjataan, auttaako ongelmaan esim. Glpro gipro ATRE. Olisi mukava kuulla kokemuksia sekä hyvät että huonot puolet.

Poissa

Varmaan dynopapereissa
Minä en huomaa eroa - huomaatko sinä?
Yleensä kuski merkkaa enemmän.
Tapa jolla käytän Hayabusaa on:

matka-ajo, jolloin ohituksen voi tehdä kuutosellakin - enimmäkseen köröttelyä, joskus ripeitä 2-sisään-hana-auki. Välitys on ollut 17->18 edessä eli +5,88% pidempi.

Irroittelua moottoritierampilla:
ykkösellä 120 lasiin

kaupunkireissut: alaväännöllä eli alle 3000rpm toimii mukavasti.

ei rataa, ei kiihdytyskisaa, ei stuntteja
eikä muutakaa enduro/trial/motocross/jäärata/... toimintaa.

n. 6000+6000km/vuosi eli öljynvaihto ja "oikea huolto"

Kawasaki 2006: koeajo
Hayabusa 2008: koeajo

Vuonna 2008 Kawan alavääntö "korjattiin" - en ole ajanut

Täytynee vaihtaa pyörää, jotta voisin vastata kuitenkin näin (25K Busalla)aloittelijana kysymykseesi.

Rukous:
Jeesus, anna vuodelle 2010 ylivuotinen ZZR-1400 ABS
Aamen!

Anonymous

Millainen Hayabusan alavääntö on verrattuna Kawan 1400 alavääntöön sinun mielestäsi, luin jostain testistä että Hayabusassa alavääntö olisi huomattavasti parempi.

Poissa

Kun kyseinen pärrä tuli Suomeen, niin kävin sitä koeajamassa morsion kera. Lähdin jossain Keravan tienoilla olevalla tyhjällä parkkialueella liikkeelle joka vaihteella erikseen testaten tuota "heikkoa" alavääntöä. Kutosella sitten stumppasi. Pidän näin ollen kyseisen motskarin alavääntöä riittävänä normaaliin ajoon Suomen oloissa. Missä luulet alaväännön loppuvan? Heikkeneehän moottorin teho oleellisesti esim. Alppien ylimmillä tieosuuksilla ilman ohentuessa eikä silloin patopainekaan taida liiemmin avustaa, mutta en henk.koht. koe välttämättömäksi
"korjata" Kawaa millään tavoin.

Jos todella tarviit jotain, niin osta 2008 tai uudempi malli, jossa vääntökäyrä on vakiona korjattu. Gipro ATRE ei yksin asiaan auta (2006, 2007 mallit), vaan joudut penkittämään Kawan PowerCommanderin kera tehoputkilla.

Ajelen tätä nykyä wanhalla Hayabusalla (2006), jossa on vakioputket ja jollei 2.10.2009 alkaville Pariisin mp-messuilla julkisteta ABS-mallia (2010) Bussista, niin vakavasti harkitsen ylivuotisen Kawasaki ZZR-1400 ABS-mallin hankintaa...

Kirjoita uusi kommentti

Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja

Hae

Kirjautuminen

Lehti

Bike.fi Facebookissa

Kalenteri

«  
  »
M T K T P L S
 
 
 
 
1
 
2
 
3
 
4
 
5
 
6
 
7
 
8
 
9
 
10
 
11
 
12
 
13
 
14
 
15
 
16
 
17
 
18
 
19
 
20
 
21
 
22
 
23
 
24
 
25
 
26
 
27
 
28
 
29
 
30
 
31
 

Videoleikkeet (2 kpl)

Kuvagalleria (942 kpl)

Talli (171 kpl)