Moto Guzzi päivittää V7-malliaan

Ensimmäiset Moto Guzzin V7-mallit näkivät päivänvalon vuonna 1967. Ensi vuonna täyttyvää 50-vuotista taivalta juhlistetaan erikoisversiolla, joka kulkee nimellä Anniversario.

Erikoisversion lisäksi V7 III:stä on jatkossakin saatavana kuluvalta kaudelta tutut Stone-, Racer- ja Special-kuosit, mutta joitakin päivityksiä on tehty. Runkoa on jäykistetty emäputken seudulta, ja etupään geometriaakin on rukattu. Kayaban takavaimentimessa on säädettävä esijännitys. Racerin Bitubo-vaimentimet korvataan vuonna 2017 Öhlinsin varustuksella.

Matkustajan jalkatappeja on madallettu hiukkasen ja siirretty edemmäs. Istuinkorkeus on laskenut 790 millistä 770 millimetriin. Moottori tuottaa virityksen jälkeen suurimmillaan 52 hevosvoimaa 6 200 kierroksella. Huipputeho on kasvanut entisestä neljällä hevosvoimalla; vääntö taas on tätä nykyä 60 newtonmetriä. Alumiinista kampikammiota on vahvistettu, ja öljypohja ja kampiakseli on uusittu. Lisäksi ilmajäähdytteisen moottorin voitelua on parannettu.

Ykkös- ja kuutosvaihteen välityksiä on muokattu. Viilattu kytkin on entistä ronskimpi. Paranneltu luistonesto on tätä nykyä kaksiportainen ja sammutettavissa. Rakentelun ystäville näppärä uutinen on, että järjestelmä voidaan myös kalibroida uusiksi, mikäli takarengas halutaan vaihtaa uudenlaiseen profiiliin.

Teksti Andreas Jennersjö

Uusin numero