Satu Hati ♡ One Heart

Piikkitesti 2013
Taas kuukauden ajon jälkeen oli aika vaihtaa pyöriä ja tällä kertaa vuorossa oli jo tutuksi tullut Honda. Oma pyörähän on täysin samanmallinen Honda, joten kokemusta pyörästä löytyi jo ennestään

Pyöriä siis vaihdettiin kuukauden ajon jälkeen tällä kertaa Keppana Kellarissa, jossa ruoka oli maistuvaa ja ateriat runsaita. Vaihtoa Genericistä Hondaan olin jo alkanut odottaa Genericin monien ongelmien vuoksi, joten Hondaan vaihtaminen oli todella tervetullutta. Toisin kuin Genericissä, ei Hondassa ole ilmennyt minkäänlaisia vikoja.

 

Honda on todellakin parantanut pyörän ulkonäköä niistä edellisistä malleista, ja nyt pyörään on jo saatu hieman sitä ison pyörän -ilmettä. Väritys on tyylikäs ja ensisilmäyksellä ainoa kauneusvirhe löytyy äänenvaimentimesta, joka on järkyttävän näköinen. Taas kerran herää kysymys, mitä ihmettä pyörän suunnittelija on oikein ajatellut. Tätä kauneusvirhettä ja ääniä saa kyllä parannettua, jos haluaa. Esimerkiksi Leo Vincen–pakoputkisto on toimiva ratkaisu kyseisiin ongelmiin. Toinen seikka mikä pyörässä omaan silmään näyttää hieman häiritsevältä on se sama kilventeline, joka tuntuu olevan jokaisessa pyörässä enemmän tai vähemmän karmean näköinen.

 

Näiden mainitsemieni ”kauneusvirheiden” jälkeen en taida löytää pyörästä kuin hyvää sanottavaa. Genericin jälkeen Hondan peilit ovat todellakin luksusta, sillä niistä jopa näkee. Eikä peilit tärise niin paljoa, että ajaessa alkaisi miettimään, jäikö ne piilarit sittenkin kotiin. Mittaristo on selkeä, kierroslukumittaristosta näkee kunnolla numerot ja kaikki hallintalaitteet ovat kädenulottuvilla. Kytkinkahva on mielestäni loistava, se on tarpeeksi ”löysä”, jotta lyhyempisorminenkin ylettää siihen mukavasti.  Ajo-ominaisuudet pyörässä ovat todella hyvät, penkki ja ajoasento ovat mukavia, joten pidempikin matka taittuu mukavasti. Pyörää on helppo käsitellä ja se on sopivan matala, joten ensimmäiseksi pyöräksi se on todella hyvä valinta. Ainakin itselle tuntui mukavalta aloittaa ajaminen pyörällä, jossa jalat ylettyivät hyvin maahan.

 

Vaihteiston välitykset ovat Hondassa muuten hyvän tuntuiset, lukuunottamatta ykköstä, joka on todella lyhyt. Vaihteet toimivat hyvin ja pykälät menee kerralla päälle. Moottori reagoi kaasuun hyvin ja terävästi, joten kyllä Hondalla liikenteen mukana pysyy. Huippuja on kakspäällä kertynyt mittarin mukaan n. 114 km/h, joten kyllä pyörä kulkee vielä kakspäälläkin.

 

Ihmettelin pitkään pyörän vasemmalla puolella tarroissa lukevaa Satu Hati -nimeä ja ajattelin ensimmäisenä, että joku Satu Hati ajaa Repsolin väreissä olevalla Hondalla kenties kilpaa. Yritin selvittää asiaa internetin ihmeellisestä maailmasta ja päädyin loppujen lopuksi sivustolle, jossa annettiin ymmärtää, että kyseinen Satu Hati on vain indonesian kielelle käännettynä One Heart. Tämä One Heart siis lukee pyörän oikean puolen tarroissa. Mielenkiintoinen ja hauska yksityiskohta – mikäli löysin oikeaa tietoa?

 

Hondasta kokemuksien ja mielipiteiden kirjoittaminen oli todella vaikeaa, koska pyörä on tasaisen hyvä kaikilla osa-alueilla eikä suurempia valituksen aiheita löydy. Honda on erittäin luotettava ja laadukas pyörä, joten hyvä valinta piikiksi. 

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi

Ilmainen uutiskirje!

Tilaa uutiskirjeemme ja pysyt kartalla siitä, mitä moottoripyöräilyn saralla tapahtuu.

Voit lopettaa uutiskirjeen tilaamisen koska tahansa. Emme luovuta osoitettasi muille tahoille.

Sulje Tilaa uutiskirje: