Kymco RevoNEX – kelpaako tämä sähkömoottoripyörä jo perinteisillekin motoristeille?

Kymcon vuonna 2021 markkinoille tuleva RevoNEX-sähkömoottoripyörä sisältää monta yllätystä, joilla on selvästikin haluttu alentaa perinteisen motoristin kynnystä vaihtaa sähkömoottoripyöräilyyn.

Kymco kulkee melkoiseen vastavirtaan suunnitellessaan RevoNEXin tuomista markkinoille. Ensinnäkin sähkömoottoripyörien yhtenä suurena etuna on poikkeuksetta mainittu ajoa helpottava vaihteettomuus. Kymco puolestaan ilmoittaa uudessa sähköpyörämallissaan olevan kuusivaihteisen manuaalivaihteiston. Näin siitä syystä, että se epäilee ettei perinteinen motoristi ole vielä valmis luopumaan vaihteiden vaihtamisen tuomasta paremmasta tuntumasta ajamiseen. Kuinka paljon vaihteisto tuo lisää painoa tai syö akkukapasiteettia ja siten toimintamatkaa, se nähdään kun tuotantoversion speksit julkaistaan.

Sähköpyörien äänettömyyttä korostaa useimmissa malleissa hiljainen hihnaveto, mutta Kymco on valinnut RevoNEXiin ketjuvedon. Jotta ketjun ääni ei tulisi halitsevaksi, on se koteloitu melun vähentämiseksi.

Kun muut merkit siirtävät perinteisiltä Euroopan tai Japanin tehtailtaan tuotantoaan kustannussäästöjen toivossa kaukoitään, niin taiwanilainen Kymco on päättänyt aloittaa RevoNEXin tuotannon Euroopassa, Italiassa.

Suorituskyvystä kerrotaan tällä hetkellä, että kiihdytys 0-100 km/h pitäisi taittua 3,9 sekunnissa ja 100-200 km/h 8,7 sekunnissa. Huippunopeutta ei kerrota, mutta se on siis joka tapauksessa yli 200 kilometriä tunnissa. Toimintamatkoista ei ole vielä hiiskuttu mitään.

Kymco on yksi maailman suurimmista kaksipyöräisten valmistajista, joka on keskittynyt pienikuutiotilavuuksisten lähinnä skoottereiden valmistukseen. RevoNEX ei ole pelkästään Kymcon ensimmäinen sähköpyörämalli, vaan myös merkin ensimmäinen sporttinen moottoripyörä. Markkinoille sen on luvattu tulevan vuoden 2021 loppuun mennessä.

Uusin numero